Islams Anglijā
Autor
Viesīte, Karīna Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Taivāns, Leons
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs “Islams Anglijā” veltīts vienas no modernās Rietumeiropas aktuālām problēmām – musulmaņu imigrantu integrācijas problēmas izpētei.
Darbs sastāv no trim daļām.
Vēsturiskā kontekstā aprakstīti musulmaņu pirmie kontakti ar Britu salām. Uz Britu impērijas politiski-ekonomiskā fona analizēta angļu kā kolonizatoru un impērijas sastāvā ietilpstošo teritoriju iedzīvotāju savstarpējā saskarsme un mijiedarbība.
Apskatot islama kopienas kā mūsdienu realitāti, analizēts to izvietojums Lielbritānijas teritorijā, pieauguma dinamika, dots kopienu sociāli-ekonomiskais raksturojums un aprakstīta musulmaņu loma valsts sabiedriski-politiskajā dzīvē. Izmantojot aptaujās iegūtos faktus, analizēta pamatetnosa attieksme pret imigrējušajiem musulmaņiem.
Izmantojot iepriekšējās daļās izklāstīto faktoloģisko materiālu, apskatīts musulmaņu kopienas integrācijas angļu sabiedrībā process, to ietekmējošie objektīvie un subjektīvie faktori un dots integrācijas procesa tendenču apskats.
Darbā izmantoti avoti un literatūra angļu, latviešu un krievu valodās, kā arī statistikas un aptauju dati un imigrantu dzīves pieredzes atstāsti. Мaster degree work “Islam in England ” is devoted to studying of one of the most actual problems of the modern Western Europe – to a problem of integration of muslim immigrants.
Work consists of three parts.
In a historical context the first contacts of muslims to British isles are described. On politically-economic background mutual relations and interaction between english colonizers and inhabitants of the territories which are a part of British Empire are analysed.
Considering a muslim community as a modern reality, its dynamics of growth and accommodation in territory of the Great Britain are analysed, social and economic characteristics are given and as the role of muslims in a political life of the country is described. Using the facts received during interrogations, the attitude of indigenous population to muslim immigrants is analysed.