Lasīšanas kompetence un tekstu izpratnes attīstības veicināšana vācu valodā ka svešvalodā
Autor
Pasifiko, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ošeniece, Gunta
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šis kvalifikācijas darbs ir veltīts aktuālam tematam svešvalodu mācīšanas metodikā „ Lasīšanas kompetences un tekstu izpratnes veicināšana svešvalodā.“
Darba mērķis ir parādīt atsevišķas iespējas lasīšanas kompetences attīstīšanā svešvalodā skolā. Līdzās teorētiskajām atziņām, kas ir svarīgas, lai labāk izprastu lasīšanas procesa optimālu attīstību, uzmanība darbā tiek veltīta tekstu izvēles kritērijiem un lasīšanas mācību stundu didaktiski metodiskai plānošanai.
Darba centrā ir apskatīti divi jautājumi: Teksta izmantošanas iespējas un priekšrocības mācību stundu didaktiskajā strukturēšanā, lai iespējami labi attīstītu lasīšanas prasmi svešvalodā. Un cik efektīvi un kādas iespējas paver projekts „Lasīšanas stundas ieviešana un realizācija svešvalodā“.
Kvalifikācijas darbs ir pamatots ar konkrētiem piemēriem no skolotājas praktiskās darbības un izvērtējumiem, balstoties uz pieredzi skolotājas darbā. The qualification paper talks about the pending matter in the method of foreign language teaching: „Reading competences and the motivation of text comprehension in foreign language“.
The objective of the paper is to show special cases in development of reading competences in foreign languages at school. The focus in the paper is on criteria of text selection and educational methodical planning of reading learning classes, beside theoretical cognitions which are important to understand better the reading process optimal development.
Two main issues are discussed in the paper: text usage possibilities and advantages in teaching classes’ didactic structuring best to develop reading competences in foreign language. The second one is how effective and what opportunities are open by project „Reading class introduction and implementation in foreign languages“.
The qualification paper is based on specific examples and evaluations from the teacher’s practical work experience.