• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Āra nodarbību izmantošana bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē skolā

Thumbnail
View/Open
300-24242-Gile_Iluta_IG09159.pdf (835.8Kb)
Author
Gīle, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma tēma ir āra nodarbības bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē pamatskolā. Pētījumā tiek noskaidroti dažādu autoru viedokļi par āra nodarbībām, priekšrocībām, trūkumiem un organizēšanas nepieciešamību bioloģijā un ģeogrāfijā. Autore darbā aprobēja pašas sagatavotu āra nodarbību. Empīriskā pētījuma rezultāti parāda, ka āra nodarbību iekļaušana bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē, mācību saturu padara vieglāk saprotamāku un veicina skolēnu interesi par mācību priekšmetu. Skolēni norādīja, ka ir nepieciešams organizēt āra nodarbības un ka viņiem patīk šāda mācību organizācijas forma. Rezultāti rāda, ka āra nodarbības tiek organizētas maz. Darba noslēgumā autore pauž galvenos secinājumus par pētījuma rezultātiem. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, mācību ekskursijas dabā, mācību organizācijas formas, bioloģija un ģeogrāfija.
 
The research topic is outdoor lessons in biology and geography learning at the primary school. Research explores opinions of various authors on outdoor lessons, their advantages and disadvantages and the necessity of organising such lessons in biology and geography studies. The thesis served as a way to verify an outdoor lesson developed by the author. Results of the empirical study show that the inclusion of outdoor lessons into the acquisition of biology and geography makes learning contents easier to comprehend and facilitates the interest of pupils in the learning subject. Pupils pointed out the necessity to organise outdoor lessons and expressed appreciation for such a form of learning organisation. The results show that outdoor lessons are currently being organised to very limited extent. In conclusion the author states the main conclusions based on the research results. Keywords:outdoor lessons,learning excursions in the nature,learning organisation forms,biology and geography
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/26851
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV