Āra nodarbību izmantošana bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē skolā
Author
Gīle, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma tēma ir āra nodarbības bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē pamatskolā. Pētījumā tiek noskaidroti dažādu autoru viedokļi par āra nodarbībām, priekšrocībām, trūkumiem un organizēšanas nepieciešamību bioloģijā un ģeogrāfijā. Autore darbā aprobēja pašas sagatavotu āra nodarbību. Empīriskā pētījuma rezultāti parāda, ka āra nodarbību iekļaušana bioloģijas un ģeogrāfijas apguvē, mācību saturu padara vieglāk saprotamāku un veicina skolēnu interesi par mācību priekšmetu. Skolēni norādīja, ka ir nepieciešams organizēt āra nodarbības un ka viņiem patīk šāda mācību organizācijas forma. Rezultāti rāda, ka āra nodarbības tiek organizētas maz. Darba noslēgumā autore pauž galvenos secinājumus par pētījuma rezultātiem.
Atslēgas vārdi: āra nodarbības, mācību ekskursijas dabā, mācību organizācijas formas, bioloģija un ģeogrāfija. The research topic is outdoor lessons in biology and geography learning at the primary school. Research explores opinions of various authors on outdoor lessons, their advantages and disadvantages and the necessity of organising such lessons in biology and geography studies. The thesis served as a way to verify an outdoor lesson developed by the author. Results of the empirical study show that the inclusion of outdoor lessons into the acquisition of biology and geography makes learning contents easier to comprehend and facilitates the interest of pupils in the learning subject. Pupils pointed out the necessity to organise outdoor lessons and expressed appreciation for such a form of learning organisation. The results show that outdoor lessons are currently being organised to very limited extent. In conclusion the author states the main conclusions based on the research results. Keywords:outdoor lessons,learning excursions in the nature,learning organisation forms,biology and geography