Sociālpolitisko jēdzienu salīdzinošā analīze latviešu, franču un itāļu valodās
Author
Koškina, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Olga
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs „Sociālpolitisko jēdzienu salīdzinošā analīze latviešu, franču un itāļu valodās” rakstīts laikā, kad politika un sociālpolitisko jēdzienu izpratne Latvijā ir aktuāla. Darbā mēģināts rast atbildes uz tādiem jautājumiem kā vēsturisko un kultūras atšķirību nozīme sociālpolitisko jēdzienu interpretācijā, kā arī sociālpolitisko jēdzienu izpratne latviešu valodā mūsdienās.
Darba ietvaros veikta sociolingvistiska aptauja, uz kuru atbildējuši 43 anonīmi respondenti, aprakstot savu subjektīvo interpretāciju tādiem jēdzieniem kā brīvība, demokrātija, feminisms, liberālisms, pilsonis, politika, republika, sociāldemokrātija, sociālisms, solidaritāte.
Bakalaura darbs rakstīts ar nolūku, lai veicinātu diskusijas par sociālpolitisko jēdzienu dažādo izpratni atšķirīgās kultūrās, ko ietekmējusi atšķirīgā vēsture un valodas iezīmes, kā arī lai veicinātu šo jēdzienu mācīšanu un apguvi multilingvālās apmācības ietvaros. The bachelor diploma paper “The comparative analysis of socio-political notions in Latvian, French and Italian” is written in a moment, when discussions about the politics and the interpretation of socio-political notions in Latvia are very important. Such questions as the meaning of cultural and historical differences in interpretation of socio-political notions and the interpretation of these notions in Latvian today are evoked in this research.
During the research, a sociolinguistic questionnaire was made and the interpretation of such notions as citizen, democracy, feminism, freedom, liberalism, politics, republic, social democracy, socialism, solidarity was described by 43 anonymous respondents.
The bachelor diploma paper is made to promote discussions about the different interpretation of socio-political notions in various cultures, influenced by a different history and linguistic marks, as well as to promote the social-political education in multilingual courses.