• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teksts kā līdzeklis komunikācijas attīstīšanā

Thumbnail
View/Open
306-15624-Griciuviene_Kristina_AngF000075.pdf (925.6Kb)
Author
Griciuviene, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Komunikācija svešvalodā ir viens no paņēminiem, kā pielietot komunikatīvās valodas kompetences, ko skolēni apgūst, mācoties izglītības iestādēs, un kas ir nepieciešamas darba tirgū. Lai attīstītu komunikatīvās kompetences un izpildi, bakalaura darbā atspoguļoti šo jēdzienu teorētiskie aspekti. Darbā apskatītas dažāda veida uz tekstu balstītas aktivitātes, kas paredzētas komunikācijas veicināšanai un studentu motivēšanai. Pētījumā ietvertā pilotpētījuma mērķis ir veikt skolēnu komunikatīvo vajadzību analīzi un atklāt visoptimālākos paņēmienus, kā ar mācīšanu un mācīšanos tās realizēt. Pētījuma rezultāti pierāda, ka uz tekstu balstītas aktivitātes ir efektīvs veids kā stimulēt komunikāciju. Atslēgvārdi: komunikatīvā competence un izpilde, uz tekstiem balstītas komunikatīvās aktivitātes, pilotpētījums.
 
Communication in a foreign language is one of the ways to apply communicative language competences that school students acquire learning in the educational institutions and that is required from them upon entering the labour market. To develop learners’ communicative competence and performance this paper reviews the theoretical aspects related to the latter and suggests a variety of text-based communicative activities meant for encouragement and motivation of communication. The research comprises a pilot study that aims at investigating the students’ needs concerning teaching and learning communication and discovering the best methods to meet them. The research results proved that the text-based activities are an effective means of encouraging communication in the classroom. Key words: communicative competence and performance, text-based communicative activities, pilot study.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27640
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6216]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV