Raksturīgākās tendences neatkarīgo teātru „Dirty Deal” un „ĢIT” mākslinieciskajā darbībā
Author
Pauliņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ulberte, Līga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Raksturīgākās tendences neatkarīgo teātru „Dirty Deal” un „ĢIT” mākslinieciskajā darbībā
Darbā ir apskatīta un analizēta Latvijas divu inovatīvāko neatkarīgo teātru - Ģertrūdes ielas teātra (ĢIT) un Dirty Deal Teatro (DDT) - organizatorisko un radošo projektu veidošanas principi. Organizatoriskajos principos (2. nodaļa) apskatīti abu teātru mērķi, telpu īpatnības un finansējuma iegūšanas modeļi. Radošo projektu veidošanā izpētītas neatkarīgajos teātros strādājošo režisoru darba īpatnības un izrāžu produktivitāte. 3. nodaļā tiek analizētas ĢIT un DDT sastopamo izrāžu formas, sīkāk tās iedalot leļļu un objektu, laikmetīgās dejas, provokāciju formas un uz dramaturģiska materiāla balstītās izrādēs. Paralēli tiek apskatītas izrāžu formu teorētiskās īpatnības un to aktualitāte strap ĢIT un DDT.
Atslēgas vārdi: ĢIT, DDT, laikmetīgā deja, objekti un lelles, provokācijas. Inherent Tendencies of Independent Theatres „Dirty Deal” and „ĢIT” Artistic Activity.
The paper examines and analyzes organizational and creative project development principles in two innovative independent Latvian theaters - Gertrude Street Theatre (GIT) and Dirty Deal Theatre (DDT). The second chapter is about managerial principle there theatrical purposes, room characteristics and finance obtaining models. In this chapter is analyzed the creative development of projects, characteristics of directors working in independent theaters and the productivity of performances.
In the 3rd chapter is presented the characteristics of plays in GIT and DDT, dividing them into: puppet shows, contemporary dance, forms of provocation and plays based on dramatic material. Besides that, is analysed theoretical features of the form in performances and their topicality in general view of Latvian theatres.
Key words: ĢIT, DDT, contemporary dance, objects and the puppets, provocation.