• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lomu spēļu izmantošana vārdu krājuma mācīšanā satura un valodas integrētā valodas apguvē

Thumbnail
View/Open
306-21655-Bruzinska_Kristina_kb10002.pdf (1.730Mb)
Author
Bruzinska, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs ir veltīts lomu spēļu izmantošanai vārdu krājuma mācīšanā satura un valodas integrētā valodas apguvē Saldus Profesionālajā vidusskolā. Diplomdarba mērķis bija izpētīt lomu spēļu izmantošanas ietekmi valodas apguves procesā, lai bagātinātu skolēnu vārdu krājumu profesionālajā svešvalodā. Lai izpētītu iespējamos uzlabojumus vārdu krājuma apguvē, tika organizēta atsevišķa gadījuma izpēte, kas balstās uz lomu spēļu iekļaušanu profesionālās svešvalodas stundās. Skolēniem tika piedāvāti testi un aptaujas anketas, kas palīdzēja konstatēt vārdu krājuma apjoma palielināšanos profesionālās valodas jomā. Iegūtie rezultāti apstiprina, ka lomu spēļu izmantošana ir efektīva metode vārdu krājuma mācīšanā un var tikt iekļauta profesionālās valodas stundās, lai palielinātu skolēnu vārdu krājuma apjomu.
 
The paper is devoted to the vocabulary development through role-plays in the English language teaching in Saldus professional secondary school. The goal of the paper was to investigate the impact of using role-plays on teaching profession-based vocabulary in CLIL (Content Language Integrated Learning). In order to explore the possible vocabulary learning advancement, case study was applied as a research method, within the framework of which several role-play activities were designed and piloted. The expected improvement of learners’ knowledge was tested and assessed by the administration of questionnaires, observation and tests before and after the pilot teaching. The obtained results confirm that role-plays can be effectively applied in professional English language learning process for developing learners’ vocabulary competence in professional secondary school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27662
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV