• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivācijas attīstīšana ar lomu un valodas spēļu palīdzību vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-26190-Demjanenko_Viktorija_Skol010149.pdf (446.5Kb)
Author
Demjaņenko, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Galvenais diplomdarba mērķis ir izpētīt spēļu un lomu spēļu kā mācību metodes ietekmi uz motivācijas attīstību vidusskolā. Lai sasniegtu šo mērķi, tika pētīti galvenie motivācijas veidi un motivācijas loma svešvalodu apmācībā. Bez tam tika aprakstīti galvenie nosacījumi, kas ir vajadzīgi motivācijas radīšanā valodu apmācībā. Tika arī izsekotas galvenās spēļu un lomu spēļu priekšrocības no motivācijas viedokļa. Pētījuma praktiskā daļa tika veikta vairākos posmos. Vispirms tika sagatavota anketa, lai izpētītu skolnieku mērķa grupas vajadzības un intereses, tai skaitā viņu attieksmi pret spēlēm un lomu spēlēm. Otrajā posmā autore izvēlējās un praksē izmēgināja vairākas spēles un lomu spēles. Noslēgumā autore analizēja praksē izmēģināto aktivitāšu ietekmi uz skolnieku motivāciju. Tika secināts, ka spēlēm un lomu spēlēm ir pozitīva ietekme uz motivācijas attīstību vidusskolā.
 
The main purpose of the diploma paper is to explore the influence of the use of games and role-plays as teaching techniques on the development of motivation at secondary school. To achieve the goal, the main types of motivation and the role of motivation in foreign language learning were investigated. Furthermore, the main conditions which are necessary to impact motivation in language learning were described. Moreover, some benefits of games and role-plays from the point of view of motivation were explored. The practical part of the research was carried out in several stages. At first, a questionnaire was designed to study the needs and interests of the target group of learners, including their attitude to role-plays and games. As a second stage, role-plays and games were selected and piloted by the author. Finally, the author analyzed the influence of the piloted activities on the learners’ motivation. It was concluded that role-plays and games may have a positive influence on the development of motivation at secondary school.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27689
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV