• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klausīšanās mācīšana angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
306-26936-Rudzite_Jana_jr05010.pdf (779.2Kb)
Author
Rudzīte, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis bakalaura darbs ir veltīts klausīšanās apmacīšanai angļu valodas stundās un pēta klausīšanās vingrinājumus un to ierakstu veidus un īpatnības. Darba teorētiskā daļa sniedz pārskatu par klausīšanās procesa apguvi un teksta izpratni, informācijas apstrādi klausīšanās laikā; pētījums apraksta klausīšanās vingrinājumu sadalīšanu svarīguma pakāpēs un demonstrē dažādus klausīšanās materiāla veidu raksturojumus un klausīšanās ierakstu galvenos faktorus, kuri palīdz vai traucē klausīšanās teksta izprašanai. Teorētiskā daļa ir saistīta ar praktisko daļu, analizējot klausīšanās vingrinājumus un to klausīšanās ierakstus “Upstream Upper Intermediate” mācību gramatā. Šīs grāmatas klausīšanās vingrinājumi un klausīšanās ieraksti tika izpētīti vadoties pēc atlasītiem parametriem. Tie tika rūpīgi aprakstīti un analizēti, lai pierādītu to derīgumu studentu klausīšanās prasmju attīstīšanā. Secinājumi balstās uz teorētisko daļu, klausīšanās vingrinājumu un to ierakstu analīzi.
 
The present paper is devoted to actual theme “Teaching Listening in ELT” and investigates the types and peculiarities of the listening activities and their recordings. The theoretical part deals with the description of the process of teaching listening comprehension, listening as processing , describes importance of the dividing listening activities into stages and shows characteristics of various types of listening materials and principal factors of listening passages that may aid or hamper listening comprehension. The theory is related to practice by analyzing the listening activities and their recordings in “Upstream Upper Intermediate” Student’s Book. The listening activities and their recordings from this book have been analyzed according to the selected criteria. They are carefully discussed and analyzed to study their suitability for improvement of the students’ listening skills. The conclusions drawn are based on the theory and analyses of the listening tasks and their recordings.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27694
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV