Spēļu loma angļu valodas izrunas mācīšanā pamatskolā
Autor
Mantiņa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kaurāte, Gunta
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā ” Spēļu loma angļu valodas izrunas mācīšanā pamatskolā,” tiek pētīta valodas spēļu nozīme pamatskolas skolēnu izrunas uzlabošanā, īpašu uzmanību pievēršot to konsonantu (līdzskaņu) izrunai angļu valodā, kuru artikulācija sagādā grūtības un kuriem nav analogu apmācāmo dzimtajā valodā.
Izpētes darbs ir veikts Salacgrīvas novada Liepupes vidusskolā.
Pētījumu metode ir gadījuma izpēte (case study). Novērojums un kvantitatīvā analīze ir izmantoti iegūto datu analīzē.
Darbā ir atlasītas, adaptētas un izstrādātas valodas (izrunas) spēles, kuras izmēģinātas pētījuma grupā.
Secinājumi: valodas (izrunas) spēles var tikt izmantotas kā efektīvs līdzeklis bērnu fonoloģiskās kompetences attīstīšanā pamatskolā.
Atslēgas vārdi: fonoloģiskā kompetence, skaņa, fonēma, līdzskanis, valodas apguve, pamatskolas skolēni, valodas (izrunas) spēles. In the present paper „The Role of Games in Teaching Pronunciation to Young Learners” the importance of pronunciation games in improving young learners’ pronunciation of consonants which are problematic for Latvian learners and have no counterpart in their mother tongue has been researched.
The present research was done at Liepupe Secondary school, county Salacgriva.
The method of the research is case study. Observation and quantitative analysis have been applied when analyzing the obtained data.
As a result of the present research a set of games were selected, developed and piloted.
The conclusions drawn are: pronunciation games can be used as an effective tool for developing young learners’ phonological competence.
Key words: phonological competence, speech sounds, phoneme, consonant, language acquisition, young learners, language (pronunciation) games.