Show simple item record

dc.contributor.advisorRoziņa, Guntaen_US
dc.contributor.authorJoņina, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:58:33Z
dc.date.available2015-03-24T08:58:33Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34050en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27727
dc.description.abstractMaģistra darbā tiek pētīta lingvistiskās un pragmatiskās kompetences attīstība itāļu valodā ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem, kas vērtēta, pamatojoties uz daļēji strukturētas lomu spēles un mutiskā diskursa papildināšanas uzdevuma rezultātiem. Pētījums tika veikts, aplūkojot svarīgākās valodas funkcijas un ilokūcijas aktus viesmīļu un klientu saziņā. Pētījuma metode ir mērķgrupas gadījuma izpēte. Pētījuma rezultāti norāda, ka iesācēji bez vai ar minimālām priekšzināšanām itāļu valodā var veiksmīgi pilnveidot savu lingvistisko un pragmatisko kompetenci, ja apmācības ir balstītas uz mērķgrupas funkcionālajām vajadzībām un valodas lietojumu konkrētu situāciju kontekstā. Atslēgvārdi: lingvistiskā kompetence, pragmatiskā kompetence, itāļu valoda, gadījuma izpēte, valodas funkcijas, ilokūcijas akti, lomu spēle, mutiskais diskursa papildināšanas uzdevumsen_US
dc.description.abstractThe present paper explores the development of linguo-pragmatic competence in the Italian language applied to the field of catering service, assessed in a semi-guided role-play and an oral discourse completion task. The research is conducted considering the main language functions and illocutionary speech acts performed in client-waiter interaction. The research method applied is an exploratory case study where the target group of language learners constitutes a single case. The results show that the beginner level learners of the Italian language can develop their linguo-pragmatic competence to a great extent, provided that the linguistic input is based on the functional needs of the target group of learners and it is presented in its situational context. Keywords: linguo-pragmatic competence, Italian, case study, language functions, illocutionary speech acts, role-play, oral discourse completion tasken_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleLingvistiskās un pragmatiskās kompetences attīstīšana ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiemen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Linguo-pragmatic Competence for Catering Service Purposesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record