Verbālo un neverbālo informācijas prezentācijas veidu funkcija mūsdienu intervijas žanrā.
Author
Timofejeva, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Dotais darbs ir veltīts verbālo un neverbālo informācijas prezentācijas veidu atspoguļojumam žurnālistikā, bet konkrēti - mūsdienīgas intervijas žanrā . Pirmajā nodaļā ir atklāti teorētiski pamajautājumi: lingvistikais un psiholingvistiskais komunikācijas aspekts, uz kuriem balstās intervija. Tālāk ir parādīta komunikācijas sadalīšana divās daļās: verbālu un neverbālu, kā arī ir aplūkoti komunikacijas veidu izpausmes līdzekļi un atklāts intervijas jēdziens un uztaisīta intervijas klasifikācija, kas noderēs darbā turpinājumā. Kopsummā pirmā nodaļa ved mūs pie tiešās darba problēmas izskatīšanas - verbālas un neverbālas komunikācijas izpausmēm mūsdienоgos masu informacijas lidzeklos, kas ir parādītas ar pārskatāmo piemēru palīdzību, kā arī pie atšķirīgu intervijas veidu apskata dotajā aspektā. Pētījums var ieinteresēt filologus un psihologus, kuri nodarbojas ar lingvistikas problēmām masu informācijas līdzekļu jomā un plaso lasitaju loku,kurus interese efektiva komunikacija. The present Paper displays the reflection of verbal and unverbal methods of presentation of information in journalism, and concretely - in the genre of modern interview. The First Chapter covers the principal theoretic statements related to linguistic and psycholinguistic aspects of communication or presentation of information in the genre of interview. Further there is shown dividing of communication into two kinds: verbal and unverbal. Then there is given the concept of interview and also it’s classification. In the Second Chapter there’s given the direct problem of work - display of verbal and unverbal communication in modern MASS-MEDIA shown on evident examples, and also there you’ll find description of different kinds of interview from this point of view. This research may be interesting for philologists dealing with linguistics in MASS-MEDIA and also for a wide circle of readers, who are interested in effective communication.