Htoniskā pasaule A. Brigaderes dramaturģijā
Author
Freimantāle, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalniņa, Ieva
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs pievēršas dažādiem htoniskās poētikas elementiem Annas Brigaderes dramaturģijā. Tajā liela nozīme ir latviešu folkloras motīviem, kas bieži tiek brīvi modificēti. Tāpat A. Brigaderes dramaturģijā būtiska nozīme ir problēmām, kas saistītas ar sievietes vietu sabiedrībā. Risinot šīs problēmas, A. Brigadere izmanto folkloras tēlus, atklādama sievietes misiju. Tā tiek rādīta caur kontrastiem starp polarizētiem sieviešu tēliem, kuri kopumā veido nojēgumu par Lielās Pirmmātes duālo (t.i., vienlaikus radošo un ārdošo) dabu. Maģistra darbā htoniskā pasaule tiek aplūkota saistībā ar sievietes tēlu un attiecībām starp femīno un maskulīno lauku.
Atslēgvārdi
Htonisks, femīnais, maskulīnais, mitoloģija, Lielā Pirmmāte, iniciācija, dramaturģija, Anna Brigadere Various elements of htonic poetics in Anna Brigadere dramaturgy have been observed in the MA paper. Motifs of Latvian folklore (often quite modified) are of great significance in plays by Anna Brigadere. Problems regarding woman's place in the society are significant in plays by Anna Brigadere, as well. Anna Brigadere uses themes connected with folklore in order to solve problems mentioned above and to discover the mission of a woman. It has been represented through contrasts between polarised women's types which build the understanding about dual (creative and disruptive) nature of the Great Mother. Chtonic world has been analyzed in the MA paper within the context of woman's representation and interrelation between the feminine and masculine field.
Keywords
Htonic, feminine, masculine, mithology, The Great Mother, initation, drama, Anna Brigadere