Latvijas un Krievijas masu informācijas līdzekļu virsrakstu pragmātika, semantika un stilistika.
Author
Saveļjeva, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Šīs pētījums ir veltīts interneta ziņu portālos pieejamo publicistisko rakstu virsrakstu pragmatisko un stilistisko īpatnību izpētei. Pētījuma mērķis ir atklāt valodas un stilistiskos instrumentus, kas veicina virsrakstu pragmatisko uzstādījumu realizāciju. Analizējot virsrakstu bloku, autors īpašu uzmanību veltīja valodas dominantes atklāšanai un izcelšanai virsrakstos iekļautajos izteikumos.
Darbs ir sadalīts trīs daļās. Pirmajā daļā ir izklāstīti galvenie teorijas jautājumi, otrajā un trešajā daļā – saskaņā ar izvirzīto mērķi tiek atklātas un parādītas valodas dominantes virsrakstos, kā arī noteiktas valodniecisko un stilistisko līdzekļu pragmatiskās funkcijas.
Darbs ir ieteicams filoloģijas studentiem, žurnālistiem, kā arī plašam cilvēku lokam, kuri interesējas par mūsdienu publicistiskā stila tendencēm un pragmatiskajām īpatnībām. The present research is devoted to the investigation of the stylistics and pragmatics of the titles of the op-ed articles on the news portals. The research goal is to identify stylistic and language means, which contribute for titles pragmatic meanings realization. Analyzing the titles the special attention was paid to the detection of the language dominant.
The master paper is divided into three parts. The first part offers the overview of the most important theoretical issues. In the second and third parts are identified the language dominants and pragmatic functions of the stylistic and language means according to the tasks selected.
The paper can be recommended for students-philologists, journalists, and also for a wide range of people interested in the tendencies and pragmatic characteristics of the contemporary journalistic style.