Show simple item record

dc.contributor.advisorHaijima, Agneseen_US
dc.contributor.authorBogdanova, Kristaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:58:44Z
dc.date.available2015-03-24T08:58:44Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43298en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27807
dc.description.abstractPētījumā “Kikokušidžo: divkultūru bērni Japānā” tiek apskatīta kikokušidžo vēsture no 20. gadsimta 60. līdz 90. gadiem; problēmas, kas saistītas ar kikokušidžo integrāciju Japānas sabiedrībā; un ar kikokušidžo saistītās jaunākās tendences. Pētījumā tika secināts, ka no 60. līdz 90. gadiem kikokušidžo kā sociāla grupa piedzīvojusi būtiskas izmaiņas savā sabiedrības statusā – no problēmu bērniem kļūstot par sabiedrības jauno eliti. Šis laiks arī veicinājis to, ka Japānas sabiedrībā par kikokušidžo izveidojās un nostiprinājās stereotipisks uzskats, kas saglabājies līdz mūsdienām, liedzot kikokušidžo pilnībā iekļauties Japānas homogēnajā sabiedrībā. Kikokušidžo pētniecībā dominē trīs virzieni – pievēršanās problēmām, kas saistītas ar kikokušidžo izglītību; pievēršanās angļu valodas ietekmei uz kikokušidžo integrācijas procesu Japānas sabiedrībā; un pievēršanās kikokušidžo identitātei, kas veidojusies dažādu kultūru sajaukumā. Iepriekš veikto pētījumu rezultāti ir pretrunīgi, atspoguļojot dažādas un kontrastējošas kikokušidžo pieredzes. 21. gadsimtā vērojamās tendences liecina, ka kikokušidžo pamazām iekļaujas pārējā sabiedrībā, zaudējot īpašo statusu attieksmē, kādu Japānas sabiedrība izrāda jaunām, nozīmīgām sociālajām grupām.en_US
dc.description.abstractIn this research paper “Kikokushijo: Bicultural Children in Japan”, the author describes the history of kikokushijo from the 1960’s to the 1990’s; problems related to their integration in the Japanese society; and recent tendencies related to them. The author came to conclusion that from the 1960’s to the 1990’s kikokushijo, as a social group, experienced significant change in its status – from problem children becoming the new social elite. This period contributed to the social construction of the kikokushijo stereotype as a group with certain qualities, and this image is still widely held in public, which makes it hard for kikokushijo to blend in the Japanese society. Kikokushijo research focuses on three directions – problems related to kikokushijo education; the influence of English in their integration in the Japanese society; and kikokushijo identity being formed by various cultures. The results of previously conducted research related to kikokushijo have been contradictory. They show various and contrastive experiences of kikokushijo. 21st century tendencies show that kikokushijo slowly blend in the rest of the society and loose the special status in the attitude the Japanese society shows to the new, significant social groups.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleKikokušidžo: divkultūru bērni Japānāen_US
dc.title.alternativeKikokushijo: Bicultural Children in Japanen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record