Show simple item record

dc.contributor.advisorKarpinska, Lauraen_US
dc.contributor.authorZviedre-Pitkeviča, Lāsmaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:58:45Z
dc.date.available2015-03-24T08:58:45Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44053en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/27819
dc.description.abstractRakstīšana ir sarežģīts process, kurā ir jāpielieto dažādas valodas prasmes un kompetences. Mācību vārdnīcas ietver vairākus aspektus, kas var tikt izmantoti, lai uzlabotu studentu rakstīšanas prasmes dažādos rakstīšanas procesa posmos. Veiktā kvazi eksperimenta un aptaujas mērķis bija noskaidrot mācību vārdnīcu lietojuma efektivitāti rakstu valodas mācīšanas procesā. Testu un anketu rezultāti parādīja, ka grupas, kurām tika mācīts, kā lietot mācību vārdnīcas, pēctestā uzrādīja labākus rezultātus un uzskatīja, ka vārdnīcas ir noderīgas, turpretim grupa, kurai bija atļauts izmantot mācību vārdnīcas, bet kura netika apmācīta, rezultātus neuzlaboja. Tika secināts, ka efektīva mācību vārdnīcu pielietošana palīdzēja uzlabot studentu lingvistisko sniegumu rakstīšanas uzdevumos. Atslēgvārdi: mācību vārdnīcas, rakstu valodas mācīšana, rakstīšanas prasmes, lingvistiskā kompetence, rakstīšanas process, procesa-žanra metode.en_US
dc.description.abstractWriting is a complex process that requires application of different language skills and competences. Learner’s dictionaries contain several aspects that can be used to improve learners’ writing skills at various stages of the writing process. The aim of the conducted quasi-experiment and survey was to investigate the efficiency of the use of learner’s dictionaries in teaching writing. The test and questionnaire results showed that the groups, which were instructed on the learner’s dictionary use, made progress in the post-test and found the dictionaries useful, whereas the group, which was allowed to use learner’s dictionaries, but did not receive any instruction, did not improve the results. A conclusion was drawn that efficient application of learner’s dictionaries helped to improve learners’ linguistic performance in writing tasks. Key words: learner’s dictionaries, teaching writing, writing skills, linguistic competence, writing process, process genre approach.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleMācību vārdnīcu lietojums rakstu valodas mācīšanas procesāen_US
dc.title.alternativeApplication of Learner’s Dictionaries in Teaching Writingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record