dc.contributor.advisor | Marnauza, Māra | en_US |
dc.contributor.author | Žukovskis, Zigmunds | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-05-15T01:01:08Z | |
dc.date.available | 2015-05-15T01:01:08Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 46895 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28331 | |
dc.description | Elektroniskā versija nesatur pielikumus | en_US |
dc.description.abstract | Promocijas darba apjoms – 226 lappuses, tas sastāv no ievada, divām nodaļām, nobeiguma, secinājumiem, literatūras un izmantoto avotu saraksts (254 vienības). Promocijas darbā ir 61 attēls un 17 tabulas.
Pētījuma mērķis: izpētīt sonorās domāšanas veidošanās teorētiskās likumības, uz to pamata izstrādāt sonorās domāšanas veicināšanas pedagoģisko modeli ģitārspēlē. Pētījuma teorētiskās metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras analīze. Pētījuma empīriskās metodes: novērošana individuālās un grupu nodarbībās, koncertos, pedagoģisko situāciju veidošana un analīze, aptaujas – pārrunas, intervijas, anketas. Pētījuma veids: jaukta tipa, kvalitatīvi kvantitatīvs pētījums.
Pētījuma novitāte: definēts sonorās domāšanas jēdziens; teorētiski pamatotas un empīriski pārbaudītas sonorās domāšanas un muzikālās dzirdes spēju attīstības kopsakarības; izstrādāts sonoro domāšanu veicinošs modelis ģitārspēlē; izstrādāta sonorās domāšanas attīstību veicinošu vingrinājumu sistēma ģitārspēles apguvē.
Pētījuma prakstiskā nozīme: pētījumā formulētās teorētiskās atziņas ieviestas studiju kursa Ģitārspēle īstenošanā RPIVA un Rīgas Doma kora skolā; izstrādāti sonorās domāšanas attīstību veicinoši vingrinājumi ģitārspēles mācību procesā, ieviesti un aprobēti pedagoģiskajā darbā.
Atslēgas vārdi: sonorā domāšana, muzikālā dzirde, ģitārspēle. | en_US |
dc.description.abstract | The amount of the paper: 226 pages. It consists of introduction, two chapters, conclusions, the list of literature (254 sources); 17 charts and 61 pictures.
The aim of the research: create the model of promoting sonoric thinking in the process of guitar playing based on theoretical findings.
Theoretical methods: the analysis of pedagogical and psychological literature.
Empirical methods: student`s observation in classes and concerts; creating and analysing training situations; surveys – interviews; questionnaries.
The methods of research: mixed type; qualitative quantitative .
The novelty: the concept of defined sonoric thinking; the connections of the development of sonoric thinking and musical hearing skills based on theoretical and empirical investigations; the system of exercises promoting the model of the development of sonoric thinking in the study process of guitar playing.
Significance of the practical application: theoretical findings formulated in the paper are used in the study course ”Guitar Playing” in Riga Teacher Training and Educational Management Academy and Riga Dome Choir School; the system of exercises promoting the model of the development of sonoric thinking in the study process of guitar playing is used and confirmed in the class work.
Keywords: sonoric thinking, musical hearing, guitar playing. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.subject | Izglītība, pedagoģija un sports | en_US |
dc.title | Studentu sonorās domāšanas attīstība ģitārspēles studiju procesā | en_US |
dc.title.alternative | Development of Students Sonoric Thinking in the Study Process of Guitar Playing | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | en_US |