Integrāļa attīstības vēsture un daudzveidība
Author
Baune, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Damberga, Dzintra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Integrāļu attīstības vēsture un daudzveidība” mērķis ir izpētīt integrāļu attīstības vēsturi un to, kā apgūst integrāļu teoriju mūsdienās, saistot to laukumu un tilpumu aprēķināšanu, iepriekš izpētot būtiskos jautājumus skolas matemātikas programmās.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un secinājumiem. Pirmajā nodaļā tiek aplūkots matemātikas priekšmets un tā vēsturiskā loma cilvēces attīstībā. Otrajā nodaļā tiek aplūkota integrāļu rašanās un attīstības vēsture. Trešajā nodaļā tiek aplūkota integrāļu teorija mūsdienās, sākot ar laukuma un tilpuma apgūšanu pamatskolā un vidusskolā.
Darbs noderīgs kā metodisks palīglīdzeklis fizikas bakalaura studiju programmas un vidusskolas matemātikas skolotāju profesionālās studiju programmas pirmā kursa studentiem lekciju kursā “Matemātiskā analīze II”, kā arī kā paplašinājums par integrāļu teoriju ārpus obligātā lekciju kursa un vidusskolas matemātikas fakultatīvās nodarbībās. The bachelor thesis “The development history and diversity of the integral” goal is to explore the history of the integral and the approach how integral theory is been taught nowadays, linking the area and capacity calculation, previously examining the relevant issues of school mathematics programs.
The bachelor’s thesis consists of the introduction, three chapters and the conclusions. In the first chapter, mathematics has been reviewed as a subject in schools and its role in the history of humanity. The second chapter is about the integral’s origins and development history. The final chapter is about the theory of integral in nowadays, starting with area and volume and teaching methods applied in elementary school and high school.
The thesis can be used as a methodological aid on integral theory outside the mandatory lectures for first year students in the physics bachelor program “Calculus II” and in the teacher of highschool mathematics professional programm. Also can be used as extension on integral theory outside the mandatory lectures and highschool mathemathics facultative lessons.