Marinas Cvetajevas cikla „Romantika” lugu skatuviskās interpretācijas.
Author
Basova, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Baryshnikova, Tatiana
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs ir veltīts M.I.Cvetajevas agro lugu skatuves interpretāciju pētījumam. Pētījuma mērķis ir atšķirības pazīmju atklāšana starp darbu un skatuves iemiesojumu.
Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļa tiek sniegts teorētiskais pamatojums problēmai, kura ir saistīta ar agro M.I.Cvetajevas dramatisko daiļradi, irpavērtas galvenās tēmas un tēli dramatisko darbu ciklam „Romantika”. Otrajā daļā tiek veikta skatuves izrādes analīze, kuras tika realizētas pēc M.I.Cvetajevas agrām lugām. Tajā skaitā tika apskatītas M.Levitina izrādes „Sonečka un Kazanova” un R. Litvinova „Červonij valet”.
Darbs var būt interesants pētītājiem, kuri nodarbojas ar M.Cvetajevas dramaturģijas izpēti, kā arī teātra zinātniekiem, kuri specializējās teātra izrāžu analīzes un izpētes nozarē. This paperis devoted tothe research of stage interpretations of Tsvetaeva’s early plays.The aim of the research is to identify the differences between the original art work and its stage incarnation.
The work consists of two parts. The first part contains a theoretical basis of the problem related to early dramatic works of Tsvetaeva, opens the main themes and characters of dramas cycle „Romance.” In the second part there were analyzed stage performances, created on the basis of Tsvetaeva's early plays. Specifically there were reviewed Levitin’s „Sonechka and Casanova” and R.Litvinova’s „Chervonij valet” productions.
Given paper may be interesting for researchers who study Tsvetaeva’s drama, as well as specializing in the analysis and study of theater.