Kultūras aspekts spāņu valodas, kā svešvalodas apgūšanas-pasniegšanas procesā
Autor
Pūtele, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Torres Fernandez, Alberto
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Kultūras aspekts spāņu valodas kā svešvalodas apgūšanas-pasniegšanas procesā” galvenais mērķis izpētīt nozīmi un iespējas spāņu kultūras komponenta integrēšanai spāņu valodas kā svešvalodas apmācības procesā, izstrādājot priekšlikumu mācību nodarbībai, kas balstīts uz darba teorētiskajā daļā iegūtajiem secinājumiem par valodas pasniegšanas metodoloģiju un tās vēsturi, saziņas prasmes jēdziena attīstību un kultūras ietekmi spāņu valodas kā svešvalodas apmācībā. Darba praktiskajā daļā izstrādātās mācību nodarbības mērķis ir pietuvināt apmācāmo Spānijas sociālajai realitātei no gastronomijas viedokļa.
Darba autors ir izpildījis darba uzdevumus, kas ļauj secināt, ka, balstoties uz dažādām valodu pasniegšanas metodēm, iespējas integrēt kultūras komponentu spāņu valodas kā svešvalodas klasē ir neierobežotas.
Šobrīd kultūras komponents spāņu valodas kā svešvalodas apmācībā nozīmē daudz vairāk nekā vienkārša izpratne par kultūru. Tas ir elements, kuru ietekmē daudz un dažādi faktori un kura apgūšana un izpratne prasa gan nopietnu pasniedzēja, gan apmācāmā darbu. The main objective of this bachelor thesis “Cultural aspect in the process of teaching-learning of Spanish as a foreign language (SFL) is to analyze the importance and potential of teaching various aspects of Spanish culture in a language classroom, based on research made in the theoretical part which consists of analysis of methodological development of communication skills and implications of language-culture in a language classroom. In the practical part, the author will propose a teaching unit with the main objective to bring the learner closer to the Spanish social reality from a gastronomic point of view.
The author has fulfilled the main tasks, therefore, been able to draw appropriate conclusions about the possibilities of working interculturality in the language classroom, taking into account different methods and approaches of teaching Spanish as a foreign language.
Currently, the cultural component in the language classroom means much more than just a sociocultural competence. It is a complex element, which requires a great job of the teacher and learners and is determined by several factors.