Show simple item record

dc.contributor.advisorVinčela, Zigrīdaen_US
dc.contributor.authorLatkovska, Dzintraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:10:21Z
dc.date.available2015-07-05T01:10:21Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48663en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/28979
dc.description.abstractPētnieciskā darba tēma ir biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojums dažādu reģistru vispārīgo korpusu tekstos. Pētījuma mērķis ir izpētīt ar dažādām biznesa jomām saistītu biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojumu Britu nacionālā korpusa (The British National Corpus) un Mūsdienu amerikāņu angļu valodas korpusa (Corpus of Contemporary American English) laikrakstu un mutvārdu (piemēram saruna, raidījums, prezentācija) tekstos. Pētījuma metodes ietver teorētisko un empīrisko (kvantitatīvo un kvalitatīvo) analīzi. Veiktais pētījums ļauj secināt, ka kopumā, pētāmais biznesa angļu valodas vārdu krājums biznesa nozīmē ir biešāk sastopams Mūsdienu amerikāņu angļu valodas korpusā (Corpus of Contemporary American English) iekļauto laikrakstu un mutvārdu tekstos nekā Britu nacionālajā korpusā (the BNC). Savukārt, kas attiecas uz biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojumu laikrakstu un mutvārdu tekstos, kopumā, atlasītais biznesa angļu valodas vārdu krājums ir biežāk sastompamas laikrakstu nekā mutvārdu tekstos. No atlasītajām biznesa angļu valodas vārdu krājuma vienībām, competitive advantage, social responsibility, liabilities, corporate governance un differentiation, bija biežāk satopamas biznesa nozīmē. Visbeidzot, pētījuma rezultāti liecina, ka izvēlētie vispārīgie korpusi var būt noderīgi avoti biznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojuma pētīšanai.en_US
dc.description.abstractThe topic of the present research is business English vocabulary use in the texts of different registers. The purpose for this research is to examine the use of business English vocabulary of different domains in newspaper texts as well as spoken texts (e.g. conversations, broadcasts, presentations) in the British National Corpus (the BNC) and Corpus of Contemporary American English (COCA). Research includes theoretical and empirical (quantitative and qualitative) research methods. The present research allows concluding that, in general, in the newspaper and spoken texts of COCA there were more examples of the selected business English vocabulary applied in a business meaning than in the BNC. As for the use of business English vocabulary in the newspaper and spoken texts in both corpora, on the whole, the selected business vocabulary items were more prevalent in the texts of newspapers. However, five out of ten selected business vocabulary items (competitive advantage, social responsibility, liabilities, corporate governance and differentiation) occur more frequently in the business meaning. To conclude, the results of the research reveal that selected general corpora can be adequate sources for studying the business English in use.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.subjectvispārīgais korpussen_US
dc.subjectBritu nacionālais korpussen_US
dc.subjectMūsdienu amerikāņu angļu valodas korpussen_US
dc.subjectlaikrakstu tekstien_US
dc.subjectmutvārdu tekstien_US
dc.titleBiznesa angļu valodas vārdu krājuma lietojums dažādu reģistru vispārīgo korpusu tekstosen_US
dc.title.alternativeBusiness English Vocabulary Use in General Corpora Texts of Different Registersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record