Show simple item record

dc.contributor.advisorSokolova, Irinaen_US
dc.contributor.authorĶeire, Mārtiņšen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:10:25Z
dc.date.available2015-07-05T01:10:25Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other48855en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29004
dc.description.abstractŠis bakalaura darbs pēta leksiski stilistiskos paņēmienus un to lomu reklāmā, sevišķi drukātās automašīnu reklāmās. Autors apkopo literatūru par stilistiskajiem paņēmieniem un to klasifikācijām, reklāmām un diskursa analīzi, kā arī veic kvalitatīvu pētījumu diskursa analīzes formā. Pētījuma mērķis ir analizēt leksiski stilistisko paņēmienu lietojumu reklāmās un izprast tā iemeslus. Tiek noformulēti trīs pētījuma jautājumi – cik bieži leksiski stilistiskie paņēmieni tiek pielietoti automašīnu reklāmu virsrakstos, kuri ir visbiežāk izmantotie leksiski stilistiskie paņēmieni automašīnu reklāmu virsrakstos un kāpēc leksiski stilistiskie paņēmieni tiek pielietoti automašīnu reklāmu virsrakstos? Autors analizē 100 pēc nejaušības principa atlasītas automašīnu reklāmas, izmantojot Fairclough (1995) trīs līmeņu metodi. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, autors secina, ka lielākajā daļā drukāto automašīnu reklāmu tiek pielietoti leksiski stilistiskie paņēmieni, no kuriem visbiežāk izmantotie ir personifikācija, kalambūrs un alūzija, kas rada emocionālu pieķeršanos automašīnām, veic atsauces uz vīriešu mērķauditorijai interesējošām tēmām, kā arī rada aizraujošu spēka un brīvības iespaidu.en_US
dc.description.abstractThis bachelor paper investigates lexical stylistic devices and their role in advertising, specifically, printed car advertisements. The author reviews literature regarding stylistic devices, their classifications, advertising and discourse analysis, as well as carries out a qualitative research in the form of discourse analysis. The goal of the research is to analyse the use of lexical stylistic devices in advertising and consider the reasons for their use. Three research questions are formulated - how often are lexical stylistic devices used in printed car advertisement headlines, which lexical stylistic devices are the most frequently used in printed car advertisement headlines, and why are lexical stylistic devices used in printed car advertisement headlines? The author analyses a randomly selected sample of 100 car advertisements using the three-dimensional framework by Fairclough (1995). Based on the results of the research, the author concludes that the majority of car advertisements feature lexical stylistic devices, with the most popular being personification, pun, and allusion, which help to create emotional attachment to cars, address the interests of the male target market, and convey a sense of power, freedom and excitement.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.subjectleksiski stilistiskie paņēmienien_US
dc.subjectautomašīnu reklāmasen_US
dc.subjectvirsrakstien_US
dc.subjectdiskursa analīzeen_US
dc.titleLeksiski stilistiskie paņēmieni reklāmāen_US
dc.title.alternativeLexical Stylistic Devices in Advertisingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record