dc.contributor.advisor | Blūma, Dainuvīte | en_US |
dc.contributor.author | Zeide, Inga | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-07-05T01:10:30Z | |
dc.date.available | 2015-07-05T01:10:30Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 49250 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29028 | |
dc.description.abstract | .Darbs veltīts mūža mācīšanās izpratnes un nozīmes apzināšanai Eiropā un Latvijā un Dānijā tās kontekstā. Darbā vairāk analizēta viena no Eiropas Parlamenta 2006.gadā definētajām nepieciešamajām pamatprasmēm – svešvalodu zināšanas - pieaugušo mācīšanās kontekstā.
Darbā apskatīts mūža mācīšanās atbalsts Eiropas Savienības, Latvijas un Dānijas dokumentos, analizēta pieaugušo mācīšanās specifika, kā arī aplūkoti galvenie mūža mācīšanās izaicinājumi.
Darba analītiskajā daļā izmantot anketēšanas metode. Iegūti dati no 59 pieaugušajiem, kuri 2014./2015.gada mijā mācījās kādu no svešvalodām Latvijā vai Dānijā. Anketu atbilžu analīzes rezultāti ir prezentēti un salīdzināti darbā. Neskatoties uz Latvijas un Dānijas atšķirīgajām pieaugušo mācīšanās tradīcijām, Latvijas un Dānijas respondentu svešvalodas mācīšanās paradumi un mērķi ir līdzīgi | en_US |
dc.description.abstract | This thesis analyzes Lifelong learning and awareness raising in Europe by focusing specifically on the Latvian and Danish experiences with foreign language acquisition.
The European Parliament (2006) defined the key competences needed for successful individuals, included in this was foreign language acquisition. This thesis views Lifelong learning through the support mechanisms of the European Union and Latvian and Danish documents while subsequently addressing the key challenges.
Supplementing the document analysis, a survey was completed by adults who studied a foreign language in 2014/2015 in Latvia or Denmark. The results and an analysis are presented in this thesis.
The main finding was that despite differences in the traditions of Lifelong learning in Denmark and Latvia, foreign language learning habits and objectives are similar. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Baltijas jūras reģiona studijas | en_US |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.subject | adult learning | en_US |
dc.subject | foreign language learning | en_US |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.subject | adult learning | en_US |
dc.title | Mūža mācīšanās izpratnes ietekme uz pieaugušo svešvalodu kompetences paaugstināšanu: Latvijas un Dānijas pieredze | en_US |
dc.title.alternative | Understanding Lifelong Learning and Its Influence on
Adult Foreign Language Competency Enhancement: the
Latvian and Danish Experience | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |