Dienas centra loma redzes invalīdu integrācijai plašākā sabiedrībā
Author
Rutule, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Pinka, Māra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba galvenais mērķis ir noskaidrot, kā dienas centrs, kas paredzēts redzes invalīdu brīvā laika pavadīšanai un dažādu pakalpojumu saľemšanai, ietekmē un sekmē šo indivīdu integrāciju plašākā sabiedrībā. Pētījumā iesaistīto informantu grupa ir redzes invalīdi vecumā no 39-78 gadu vecumam.
Darba teorētiskās literatūras analīze sniedz vispārinātu priekšstatu par maľām antropoloģijā, izklāstīti tādi koncepti kā integrācija- iekļaušanās, socializācija indivīda dzīvē, nespējas (disability) sociālais modelis antropoloģijas kontekstā. Mērķa sasniegšanai tiek izmantotas kvalitatīvās pētījuma metodes- daļēji strukturētas padziļinātas intervijas, lauka darba dienasgrāmata un piezīmes, un daļējs dalībnieku novērojums. This bachelor`s thesis main objective is to research how the day center, which works as a place for recreation and where people with visual impairment can receive different kinds of services, how this place influences and promotes the integration of visually impaired into society. The study involved a group of informants with visual impairment aged 39 to 78 years.
The theoretical literature analysis provides a generalized aspect of anthropology of the senses, it sets out such concepts as integration- inclusion, meaning of socialization in individual’s life, social model of disability in the anthropological context. To reach the goal, qualitative research methods were used, such as semi-structured in-depth interviews, field notes and diary, and partial participant observation.