Show simple item record

dc.contributor.advisorRhodes, Lauren Monseinen_US
dc.contributor.authorSirmā, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-07-05T01:10:31Z
dc.date.available2015-07-05T01:10:31Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.other49424en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29036
dc.description.abstractBakalaura darba „Publiskās telpas radīšana un sociālā konstruēšana: „Stūra mājas” gadījums” mērķis ir izpētīt, kā bijušās Padomju Savienības Valsts drošības komitejas ēkā Rīgā mūsdienu kontekstā tiek radīta publiskā telpa un kā tā tiek konstruēta. Definējot sociālu telpu kā sociālu produktu un novietojot sociālās attiecības sociālā telpā, kas ļauj caur to analizēt sabiedrību, tiek skatīts, kādā veidā „Stūra māja” kļūst par publiski pieejamu, kādas nozīmes tai tiek piešķirtas un kādas sociālās prakses tajā norisinās. Galvenokārt pētījumā tiek secināts, ka: (i) veids, kā publiskā telpa „Stūra mājā” radīta un konstruēta atklāj to kā sociāli neviennozīmīgu vietu; (ii) „Stūra mājas” autentiskās materialitātes dēļ vēsture tiek skatīta kā iekodēta tajā, savukārt muzejs ir izvēlēts kā instruments ēkas un tātad arī vēstures saglabāšanai; (iii) publiskā telpa „Stūra mājā” konstruēta kā vieta, kur runāt un apmainīties ar informāciju par iepriekš noklusētām atmiņām un pieredzēm.en_US
dc.description.abstractThe aim of this Bachelor research paper „The Social Production and Social Construction of Public Space: the Case of the Corner House” is to research how in contemporary context the public space is socially produced and constructed in the former KGB building in Riga. The social space is defined as a social product, and human practice is located in the social space that allows to analyze society through this space. It is questioned how the Corner House becomes publicly available, what meanings people assign to it, and what social practices take place there. The main conclusions are: (i) the manner how public space in the Corner House was produced and constructed revealed it as socially ambiguous place; (ii) because of the authentic materiality of the Corner House, history is seen as encoded in this building. Museum is seen as an appropriate instrument for preserving both the building and consecutively the history; (iii) public space in the Corner House is constructed as a place where to exchange information and share previously concealed memories and experiences.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropoloģijaen_US
dc.subjectsociālā radīšanaen_US
dc.subjectsociālā konstruēšanaen_US
dc.subjectsociāla telpaen_US
dc.subjectVDK ēkaen_US
dc.subjectmuzejsen_US
dc.titlePubliskās telpas radīšana un sociālā konstruēšana: „Stūra mājas” gadījumsen_US
dc.title.alternativeThe Social Production and Social Construction of Public Space: the Case of the Corner Houseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record