Izglītības sovjetizācija Siguldā (1944-1953)
Author
Kļaviņa, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Ķeruss, Jānis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums ir „Izglītības sovjetizācija Siguldā 1944.-1953. gadā.” Darbā izmantoti pieejamie materiāli par izglītības procesa organizēšanu Siguldas skolās.
Bakalaura darba mērķis ir parādīt sovjetizācijas norisi Siguldas skolās no 1944. līdz 1953. gadam.
No bakalaura darba mērķa izriet šādi uzdevumi:
1) raksturot vispārējo situāciju Latvijā, balstoties uz pieejamo literatūru,
2) analizēt Siguldas skolotāju darbību,
3) raksturot mācību saturu un skolēnu dzīvi ārpus klases,
4) konstatēt Siguldas skolu saimniecisko stāvokli.
Izpētot protokolus kļūst redzams, ka pēckara Latvijā skolu materiālā bāze bija vāja, trūka daudzu mācībām nepieciešamu materiālu. Izglītības sovjetizēšana notika ar lielām grūtībām, jo padomju idejas nebija tuvas ne skolotājiem, ne skolniekiem. Par to liecina gan skolu pārbaužu rezultāti, gan pionieru un komjauniešu mazais skaits un sliktās sekmes. Bachelor’s title is "The Sovietization of education in Sigulda from 1944 to 1953." The study uses the available materials on the organization of the educational process in Sigulda schools.
Bachelor's thesis is to show the progress of Sovietization in schools of Sigulda from 1944 until 1953.
Bachelor's objective presupposes the following tasks:
1) to describe the overall situation in Latvia, based on the available literature,
2) to analyze Sigulda teacher performance,
3) to describe the content of teaching and student life outside the classroom,
4) to establish the economic situation of Sigulda schools.
Exploring the records it appears that the post-war Latvian school material base was weak, it lacked many necessary training material. Education sovietization was held with great difficulty, because the Soviet ideas were not close to teachers or students. This is evidenced by the school test scores and the Pioneers and Komsomol small number and poor performance.