• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Bioloģijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Biology - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (BF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Bioloģijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Biology - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (BF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prātošanas uzdevumu ietekme uz jauniešu stājas noturīgumu

Thumbnail
View/Open
301-50453-Plankajs_Jurgis_jp09052.pdf (924.8Kb)
Author
Plankājs, Jurģis
Co-author
Latvijas Universitāte. Bioloģijas fakultāte
Advisor
Aivars, Juris Imants
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Stājas noturības fizioloģisko mehānismu izpēte ir aktuāla sakarā ar nepieciešamību izstrādāt un zinātniski pamatot noturības uzlabošanas paņēmienus veciem cilvēkiem, slimniekiem ar redzes, līdzsvara maņas un balsta struktūru defektiem. Darba mērķis bija noteikt, kāda tipa (valodas vai matemātiskie) un grūtības līmeņa prātošanas uzdevumi palīdz vai traucē stājas noturībai. Pētījumā izmantotā metode bija stabilometrija, izmantojot līdzsvara platformu "Sigma Balance Platform". Pārbaudāmajām personām vajadzēja saglabāt stabilu stāju, vienlaikus mutiski atbildot uz valodas un matemātiskiem uzdevumiem. Prātošanas uzdevumi bija dažādās grūtības pakāpēs. Rezultātu analīzei tika izmantota COP (atbalsta spiediena centra)novirze pa x un y asi. Izmeklējamo personu grupa sastāvēja no 20 abu dzimumu cilvēkiem, kas bija 16 – 27 gadus veci. Viņi bija ar līdzvērtīgu fizisko attīstību un izglītību. No darbā iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka stabilometrijas parametru vērtības būtiski atšķiras starp indivīdiem vienas kompaktas jauniešu grupas ietvaros. Katram indivīdam stabilometrijas parametru vērtības atšķiras stājā uz kreisās un labās kājas. Dzimumam nav viennozīmīga ietekme uz stabilometrijas parametru vērtībām. Prātošana samazina stājas stabilitāti neatkarīgi no uzdevuma veida un sarežģītības.
 
Postural stability’s physiological study is topical in order to work out and scientifically prove resilience skills for older people, for patients with visual and balance defects as well as defects in support structure. The aim of the research work was to determine what kind (language or mathematical) and how difficult cognitive tasks help or trouble postural stability. Method used in the research was stabilometry, a special balance platform Sigma Balance Platform was used. Inspected persons should have maintained stable posture at the same time answering to the language and mathematical tasks orally. The cognitive tasks were in different degrees of difficulty. The results were analysed using COP (centre of pressure) deflection in X and Y axis. The group of the inspected persons consisted of 20 male and female at the age of 16-27. They all were with equivalent physical development and education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/29478
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BF) / Bachelor's and Master's theses [1229]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV