Alehandro Hodorovska kino mitokritiskā analīze: „Kurmis”, „Svētais Kalns”, „Svētās Asinis”
Автор
Simanoviča, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Placinska, Alla
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Alehandro Hodorovskis ir čīliešu kinorežisors, kurš veiksmīgi realizējis savu potenciālu arī kā rakstnieks, dzejnieks, mūziķis, aktieris, psihoterapeits un garīgais skolotājs. Šī pētījuma autore izvēlējusies analizēt trīs Hodorovska stila paraugfilmas – “Kurmis”, “Svētais Kalns” un “Svētās Asinis”. Izmantojot mitokritisko analīzi, tiek identificēti filmās izmantotie simboli, ar kuru palīdzību režisors savā stāstījumā iekļauj dažādu mītu reinterpretācijas. Šo mītisko izpausmju vidū var izcelt reliģijas, filozofijas, alķīmijas, psihiatrijas, ezotērikas, mitoloģijas un citu nozaru ietekmes. Pētījumā analizētās trīs filmas raksturo Hodorovska unikālo stilu un viņa mākslu radīt ekscentrisku kino, kura absurdajās ainās slēpjas simboliskas spēles ar dziļu nozīmi. Alejandro Jodorowsky is a Chilean filmmaker who has also successfully fulfilled his potential as a writer, poet, musician, actor, psychotherapist and spiritual teacher. The author of this research has chosen to analyze three exemplary films of Jodorowsky’s style: “The Mole”, “The Holy Mountain” and “Holy Blood”. With the help of mythocrytical analysis, various symbols are identified in these selected movies. It is through these symbols that the director incorporates reinterpretations of various myths. Among these mythical expressions we can emphasize the influence of religion, philosophy, alchemy, psychiatry, esotericism, mythology and other fields. The three films analyzed in this research characterize the unique style of Jodorowsky and his art of creating eccentric cinema with absurd scenes that hide symbolic games of profound meaning.