Folkloras festivāla „Baltica" publiskā komunikācija Latvijā no 2006. līdz 2015. gadam
Author
Deniškāne, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Muktupāvels, Valdis
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Folkloras festivāla „Baltica” publiskā komunikācija Latvijā no 2006. līdz 2015. gadam” mērķis ir iegūt padziļinātu ieskatu starptautiskā folkloras festivāla “Baltica” publiskajā komunikācijā un noskaidrot, vai tā publiskās komunikācijas organizācija kā būtisks festivāla Baltica popularizēšanas instruments kopš 2006.gada atbilst veiksmīgas un daudzpusīgas komunikācijas kampaņas organizācijai.
Šī darba teorētiskajā daļā īpaša uzmanība tikusi pievērsta tādiem jēdzieniem kā kultūra un radošums kā cilvēku tradicionālās kultūras izpausmju pamats, kultūras un radošās industrijas kā kultūras mantojuma realizētājs mūsdienās, mantojuma jēdziens un tā tipi, kā arī publiskās komunikācijas kampaņas, to nozīme un organizācija.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izmantotas trīs pētījuma metodes: padziļinātās intervijas, lai iegūtu informāciju par festivāla Baltica vēsturi, tā pozīciju, pieredzi un problēmām tieši publiskās komunikācijas aspektā, SVID analīzi (Stiprās, vājās puses, iespējas un draudi), kas balstīta uz padziļinātajās intervijās iegūto informāciju, kā arī anketēšana Internetā, kurā tika iegūta informācija par iedzīvotāju informētību par festivālu Baltica un to potenciālo interesi festivālā un tā apmeklēšanā.
Pētījuma rezultāti liecina, ka publiskās komunikācijas plānošanas un realizācijas process katrā no pētāmajiem festivāla Baltica gadiem daļēji atbilst kvalitatīvas un daudzpusīgas publiskās komunikācijas organizācijai. Festivāls Baltica ir būtiski atkarīgs no notikumiem valsts pārvaldē un to spēcīgi ietekmē dažādas sociāli politiskas un ekonomiskas problēmas valstī, kas attiecīgi ietekmē festivāla publiskās komunikācijas rezultātus un tādējādi arī festivāla popularitāti iedzīvotāju vidū. Neraugoties uz to, festivālam Baltica ir nozīmīgs potenciāls nākotnē, jo cilvēki ir ieinteresēti festivāla konceptā un to labprāt apmeklētu, ja sastādītā programma tiem liktos saistoša. The aim of this Master thesis “Public Communication Of „Baltica” Folklore Festival In Latvia In 2006–2015” is to get a deep insight into the public communication of international folklore festival Baltica and find out, whether the public communication management as a crucial organizational tool for promoting the folklore festival Baltica since year 2006 meets the practice of successful and proper communication campaign management. In the theoretical part of this thesis a special attention has been paid to concepts such as notions of culture and creativity as the basis of traditional cultural expressions of humankind, cultural and creative industries as carrier of the cultural heritage in the modern society as well as concept and types of heritage and public communication campaigns – meaning and planning.
To achieve the aim of thesis three type of research methods have been used: in-depth interviewing to gain information about the history of festival Baltica, situation, experience and issues specifically of public communication of festival, Baltica SWOT (Strengths, weaknesses, opportunities and threats) analysis based on the information received in in-depth interviews and Internet survey on people’s awareness of the festival Baltica and potential interest.
The results of the research show that the public communication organization process of each of the research year of festival Baltica partially meets the model of wholesome and qualitative public communication organization. Festival Baltica is crucially dependent on the governmental affairs and is strongly influenced by the socio-political and economical issues in the country, which eventually affects the success of public communication of the festival, thus its popularity amongst people. There is a strong potential in the future of the festival Baltica, as people are interested in the concept of the festival Baltica and they would like to attend it if the programme would be appealing.