dc.contributor.advisor | Rubene, Māra | en_US |
dc.contributor.author | Mednis, Kristaps | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-07-06T01:10:57Z | |
dc.date.available | 2015-07-06T01:10:57Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.other | 47395 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/30149 | |
dc.description.abstract | Darba nosaukums ir „Digitālā fotogrāfija – R. Barta redzējums.”. Darbs tiek rakstīts ar mērķi, noskaidrot digitālās fotogrāfijas korelāciju ar realitāti.
Mūsdienu tehnoloģijas ļauj veikt dažāda veida manipulācijas ar fotogrāfisko attēlu, līdz ar ko ir attīstījies stereotips, kas pastāv uz to, ka digitālā fotogrāfija ir zaudējusi saikni ar realitāti. Lai noskaidrotu fotogrāfijas un realitātes korelāciju tika veikta literatūras izpēte par fotoattēla tehnisko attīstību, sākot ar laika periodu pirms mūsu ēras, līdz mūsdienu digitalizācijai un Barta fotogrāfijai veltīto darbu analīze.
Kā rezultātā tika secināts, ka digitālā fotogrāfija tāpat kā analogā fotogrāfija ir uzskatāma par objektīvu realitātes atveidotāju, kuras primārais uzdevums ir realitātes atveidošana, nevis precīza tās dublēšana. | en_US |
dc.description.abstract | Title of the final paper is "Digital photography – view of the R. Barth.". The purpose of final paper is to find out digital photos correlation with reality.
Modern technologies allow to make different kinds of manipulation with photographies; consequently, a stereotype has developed that is based on the fact that digital photography has lost touch with reality. To find out correlation between photography and reality literature research was carried out on technical development of photo, starting with the period before our era, to modern digitization. Also analysis of the R. Barthes essays devoted to the photography was done.
As a result, it was concluded that digital photography, like analog photography, is regarded as an objective reality renderer, whose primary task was the reproduction of reality, not its exact duplication. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Filozofija | en_US |
dc.subject | Fotogrāfija | en_US |
dc.subject | Rolāns Barts | en_US |
dc.subject | Realitāte | en_US |
dc.subject | Denotāts | en_US |
dc.subject | Paradokss | en_US |
dc.title | Digitālā fotogrāfija – R. Barta redzējums | en_US |
dc.title.alternative | Digital photography – view of R. Barth | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |