A. Platonova stāsta „Fro” inscenējums M. Čehova Rīgas Krievu drāmas teātrī (prozas teksta transformācijas īpatnības dramaturģijā).
Author
Simonova, Milena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šroma, Nataļja
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs tiek veltīts pētījumam par Andreja Platonova stāsta "Fro" inscenējumu Mihaila Čehova Rīgas Krievu teātrī. Pētījuma mērķis ir apzināt specifiku A. Platonova stāstam "Fro" un tās skatuves versijai, kā arī semantiskās atšķirības, kuras radušās transformācijas procesā no viena literāra teksta žanra uz otru.
Darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmās trīs aptver sevī inscenējuma teorijas pamatus, episko un dramatisko tekstu struktūru, koncentrējas uz īpatnībām divos dažādos žanros, identificējas A. Platonova prozas poētikas iezīmes 1930 g. kopumā un jo īpaši specifika "Fro".
Ceturtajā praktiskā nodaļā notiek salīdzinoša analīze prozas tekstam ar Ruslana Kudašova skatuves versiju. Darbs var izraisīt interese gan filologam, kas pēta dramatisko literatūru, kura balstīta uz episkiem tekstiem, kā arī dramaturgam un režisoram, kuri nodarbojas ar prozas inscenējumu. The work is about a research of a stage adaptation of the Andrey Platonov's story "Fro” in the Mikhail Chekhov Riga Russian theatre. The main goal of the research is the detection of the specifics of the A. Platonov's story "Fro” and its stage adaptation, and also the semantic differences, which were caused by transforming the text from one literary type to another. The work consists of four chapters, in which are considered the basics of the theory of the dramatization, the structure of the epic and the dramatic text, are emphasized the main features of the text construction in two different genres, are revealed the peculiarities of the poetics of prose of Andrey Platonov in 1930-ies in general and also the story “Fro” in particular. In the research part of the work there is made a comparative analysis of a prose text with its stage version, set by Ruslan Kudashov.
This work could be interesting for philologists, who are studying dramatic works, which are established on the basis of epic literature, and also for playwrights and stage directors, who are working with the dramatization of the prose.