Jutekliskās uztveres tematizācija Pētera Handkes stāstā „Senviktuāras kalna mācība”
Author
Kučinska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kuharenoka, Tatjana
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir veltīts tēmai „Jutekliskās uztveres tematizācija Pētera Handkes stāstā Senviktuāra kalna mācība”. Darba mērķis ir izmeklēt un aplūkot Pētera Handkes jutekliskās uztveres atspoguļojumu stāstā Senviktuāra kalna mācība. Darba uzdevums ir izpētīt rakstnieka Pētera Handkes personību un viņa slaveno tetraloģiju, it īpaši tetraloģijas otro daļu. Darbs ir sadalīts trijās nodaļās. Pirmajā nodaļā tiek apskatīts un visparēji raksturots jēdziens „mūsdienu literatūra”, kā arī tiek apskatīta tā laika politiskā un sabiedriskā situācija Vācijā un Austrijā. Papildus tiek apskatīta mūsdienu rakstnieku paaudze un Pēters Handke tiek prezentēts kā mūsdienu vācu rakstnieku paaudzes populārs pārstāvis.
Otrā darba nodaļa ir veltīta Handkes četriem stāstiem, kas apvienoti tetraloģijā. Šajā nodaļā tiek aplūkota četru stāstu veidošanās situācija un tiek apskatīts stāstu satura kopsavilkums. Papildus tiek aplūkotas stāsta Senviktuāra kalna mācība ievadlapas.
Pēc īsa tetraloģijas apraksta trešā darba nodaļa ir veltīta Pētera Handkes aprakstu īpatnībām – tiek analizēts rakstnieka jutekliskās uztveres īpašais atspoguļojums stāstā Senviktuāra kalna mācība. Papildus atsevišķi tiek aplūkota rakstnieka Handkes īpaša krāsu noteikšana un vietu nosaukšana.
Bakalaura darba izstrādāšanai izmantotie materiāli ir norādīti literatūras sarakstā. This bachelor thesis theme is „Thematization of sensual perception in Peter Handke’s story The Lesson of Mont Sainte-Victoire. The purpose of this study is to explore the reflection of Peter Handke’s sensual perception in the story The Lesson of Mont Sainte-Victoire. Bachelor's task is to illustrate the personality of the writer Peter Handke and his famous tetralogy, especially the second part of the tetralogy. The bachelor thesis is divided into three chapters. In the first chapter is viewed and generally described the concept of „contemporary literature”, also is viewed the political and social situation in Germany and Austria of that time. Additionally it focuses on the generation of contemporary writers and Peter Handke is presented as a popular representative of German-speaking writers of contemporary generation.
The second chapter is devoted to the Handke’s four stories that combined in tetralogy. This chapter is viewed the formation of the four story and summary contents of the stories. Additionally are viewed the introductory pages of the story The Lesson of Mont Sainte-Victoire.
After a short description of tetralogy third chapter is devoted to the thematization of Handke’s sensual perception – is analyzed the special reflection of writers sensual perception in the story The Lesson of Mont Sainte-Victoire. In addition separate is viewed writers Handke specific color setting and place naming.
Bachelor thesis development the materials used are listed in the list of literature.