Iedarbīgas komunikācijas principi lietišķajās prezentācijās
Author
Damberga, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Mozere, Rasma
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Efektīvas biznesa prezentācijas var veicināt uzņēmuma izaugsmi. Lai nodrošinātu iedarbīgu komunikāciju prezentācijās, ir jāievēro vairāki principi. Tādēļ pētījumā tiek iekļauta ne tikai teorija, bet arī zināšanas un praktiski piemēri no dzīves. Pētījuma mērķis ir noteikt iedarbīgas komunikācijas principu atbilstību pielietojumā praksē. Pētījumā tiek pētīta teorija un izmantota kvalitatīvās pētniecības metode, kas iekļauj intervijas un vērojumu ar kvantitatīvās pētniecības metodes elementiem. Pēc pētījuma tiek secināts, ka iedarbīgu komunikācijas procesu biznesa prezentācijās nodrošina iedarbīga valoda, pareiza runas uzbūve, runātāja ķermeņa valoda, vizuālais tēls un vizuālie uzskates materiāli. Tomēr pastāv arī vairāki citi svarīgi principi tālākai izpētei. Effective business presentations can bring success to a company. However, to communicate effectively, a number of principles should be considered. Therefore, research requires not only the theory, but also the knowledge of practice and real life examples. The purpose of the research is to establish the relevance of effective business presentations principles in real life application. The methods used are study and summative analysis of the theories and qualitative research, involving interviews and observation with elements of quantitative research method. The main conclusions are that emphatic language, speech structure, body language, visual appearance of the speaker and visual aids are important in business presentations to ensure effective communication. However, a number of other principles should be further explored.