Uz darbību orientētā pieeja un pragmatikas teorijas svešvalodu mācīšanā: franču valodas piemērs
Author
Zvaigzne, Marianna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vladimirska, Jeļena
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma temats ir svešvalodu didaktika un tā mērķis ir izvērtēt uz darbību orietētās-pragmatiskās pieejas efektivitāti skolas vidē. Pētījumā tiek noskaidrots, vai uz darbību orientētā-pragmatiskā pieeja var attīstīt skolēnu runas prasmes franču valodā un valodas izpratni. Pieeja sastāv no pragmatikas teoriju, komunikatīvās pieejas, un uz darbību orientētās pieejas elementiem. Pirmo divu nodaļu saturs sastāda pieejas teorētisko pamatu un trešajā nodaļā ir izklāstīta pētījuma empīriskā daļa, kurā ietilpst piezīmes par situāciju svešvalodas didaktikā un franču valodas kā svešvalodas mācīšanā Latvijā, uz darbību orientētās-pragmatiskās pieejas apskats, un pārskats par pieejas izmantošanas – skolā organizētu eksperimentālo nodarbību – rezultātiem. Eksperimentālo nodarbību rezultāti ir kopumā pozitīvi, kas apstiprina pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi. This research pertains to the domain of foreign language didactics and aims to evaluate the effectiveness of the application of the pragm’action-oriented approach in the school environment. The study seeks to determine if the pragm’action-oriented approach can develop pupils’ oral proficiency in French and their language awareness. The approach consists of elements of the action-oriented approach, the communicative approach, and theories of pragmatics. The first two chapters provide the conceptual framework of the approach; Chapter Three presents the empirical part of the research which comprises observations on the situation in Latvia regarding foreign language didactics and the teaching of French as a foreign language, an overview of the pragm’action-oriented approach, and an account of the implementation of the approach via experimental classes in school. The results are overall positive, thus confirming the hypothesis formulated at the beginning of the research.