Pedagoģiskās metodes ķīniešu valodas un kultūras kursam bērnu vasaras nometnēs
Author
Liepiņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Baltgalve, Agita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba nosaukums ir “Pedagoģiskās metodes ķīniešu valodas un kultūras kursam bērnu vasaras nometnēs”. Ar katru gadu pasaulē pieaug dažādu valodu apguve, to starp arī ķīniešu valodas apguve. Arvien vairāk vecāku izvēlās iepazīstināt savu atvasi ar ķīniešu valodu, jo daudzi uzskata, ka ķīniešu valodas zināšana paplašina karjeras izaugsmes iespējas nākotnē. Lai iepazīstinātu savu atvasi ar ķīniešu valodu un noskaidrotu, vai bērns ir ieinteresēts ķīniešu valodas apguvē, vecāki izvēlas nosūtīt savu atvasi uz ķīniešu valodas kursiem vai ķīniešu valodas vasaras nometni, tādejādi salīdzinoši īsā laika posmā bērns tiek iepazīstināts ar valodu, un var secināt, vai bērns vēlas arī turpmāk apgūt ķīniešu valodu.
Šī darba mērķis ir izstrādāt 20 (astroloģisko) stundu mācību programmu „ Ķīniešu valodas dienas nometnei”, atbilstoši iegūtajai informācijai šī darba ietvaros. Galvenie uzdevumi šī darba izstrādes laikā ir: izzināt, kādas pedagoģiskās metodes pastāv, kādas ir pedagoģiskās metodes ir vispiemērotākās mācot bērnus vecumā no 8 līdz 12 gadiem un vecumā no 12 līdz 15 gadiem, intervēt četrus ķīniešu valodas pasniedzējus no ĶTR, lai noskaidrotu kādas pedagoģiskās metodes tiek pielietotas ĶTR valodu apguvei un kādas pedagoģiskās metodes izmanto paši pasniedzēji, apkopot iegūtos rezultātus, salīdzināt iegūto informāciju ar situāciju Latvija, salīdzināt rezultātus ar autores pieredzi mācoties ĶTR un saskaroties ar pedagoģiskajām metodēm ĶTR, salīdzināt iegūtos rezultātus ar autores pieredzi mācot bērniem ķīniešu valodu vasaras nometnēs.
Darbs sastāv no trīs nodaļām: 1. nodaļa sastāv no Latvijā izmantoto vispārīgo pedagoģijas metožu apskatu, no pedagoģisko metožu apskata, kuras izmanto tieši valodu apguvei, un no ĶTR izmantoto pedagoģisko metožu apskata, 2. nodaļa sastāv no interviju jautājumiem un ĶTR pasniedzēju sniegtajām atbildēm, kā arī intervijas apkopojuma un salīdzināšanas ar situāciju Latvijā, 3. nodaļa sastāv autores personiskās pieredzes mācoties ĶTR un saskatoties ar pedagoģiskajām metodēm, kas tiek izmantotas ĶTR, kā arī no autores pieredzes mācot bērniem ķīniešu valodu bērnu vasaras nometnēs. Darba apjoms ir 42.lpp. This Bachelor work title is " Teaching Methods of Chinese Language and Culture Course for childrens in summer camps ". Whit each passing year in whole world interese of learning different languages in growing, including in Chinese language learning. More and more parents choose to introduce their children to the Chinese language, because many believe that Chinese language knowledge is embreasing career opportunities in the future. In order to introduce child whit chinese language and find out if the child is interested in learning the Chinese language, the parents choose to send their child to Chinese language courses or Chinese language summer camp, thus a relatively short period of time the child gets familiar with the language and it can be concluded if the child wants to continue to learn the Chinese language.
This work aims to develop a 20 hour (one hour 60 minutes) "Chinese Language Day Camp" teaching programm, according to the information obtained in these work. The main tasks of this work during the development are:find out what kind of teaching methods exist, which of them are best to use in teaching children in age of 8 to 12 years and in age og 12 to 15 years, interview four Chinese language teachers from the PRC in order to find out what kind of teaching methods are been used in PRC and what kind of teaching methods are used by interviewed teachers from PRC, to summarize the results, compare the information with the situation in Latvia, compare the results with the author's experience in learning Chinese language and facing the teaching methods used in PRC, compare the results with the author's experience of teaching the Chinese language at summer camps.
The work consists of three chapters: Chapter 1 consists of Latvian pedagogical methods used in the general , the pedagogical methods which are used directly for language learning and from pedagogical methods which are used in PRC. Chapter 2 consists of interview questions and given answers by the teachers of the PRC and interview summary and summary comparing with the situation in Latvian. Chapter 3 consists of the author's personal experience of learning Chinese and teaching with teaching methods which are used in the PRC and author's experience of teaching children the Chinese language. The volume of work is 42 pages.