Dziedniecības apmācības Latvijā
Author
Kalniete, Made
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Linde-Ozola, Zane
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Dziedniecības apmācības Latvijā” pētīti veidi, ar kādiem šobrīd tiek saistītas dziedniecības prakses Latvijā no dziedniecības apmācību perspektīvas. Pētījuma
mērķis ir noskaidrot, kā dziedniecības prakse ar tās piedāvātajām institucionalizētajām apmācību iespējām maina dziedniecības lauku Latvijā un kā tas ietekmē dziedniecības studentus. Pētījuma laikā veikta dziedniecības lauka izpēte dziedniecības centrā, veiktas intervijas ar sertificētiem dziedniekiem, kā arī līdzdalīgais novērojums un daļēji strukturētas intervijas ar skolas dalībniekiem. Dziednieku apmācības ir izvēlēts kā galvenais rīks, caur kuru skatīt šīs veselības aprūpes jomu, jo tās dod iespēju analītiski paraudzīties tieši uz konkrētiem šīs jomas mācīšanās veidiem, norisi, iemesliem un citiem aspektiem, kas sniedz būtisku informāciju par šī brīža situāciju, kas saistīta ar dziedniecības lauku Latvijā.
Rezultāti norāda, ka dziedniecības apmācības un ar tām saistītie aspekti,(informantu izvēle mācīties, apmācību veids, savstarpējās attiecības, rietumu medicīnas jomas ietekme) ir saistīti ar dziedniecības lauka maiņu un ietekmē dziedniecību studentu apmācību procesu. Bachelor’s thesis “Healers in Latvia: Training Practices” is a research to discover how healing practices are seen from the perspective of healing trainings in Latvia. The aim of this
research is to get to know how healing practices with institutionalized training opportunities can change the field of healing practice in Latvia and how this affects the students of healing practice. During the research there was healing field research in healing center, interviews with certified healers, participant observation and semi-structured interviews with the participants of healing school. Healing trainings have been chosen as a main tool through which the researcher can discover the field of healthcare, because it gives a chance to look at specific methods, process, purposes and other aspects of training, which gives important information about the situation that is connected with healing field in Latvia today.
The results of this research show that the healing trainings and all the aspects that affect them (informant choices, the training way, interrelation, Western medicine impact)can be viewed to have an important role in the healing field changes and affect students in these trainings.