Show simple item record

dc.contributor.advisorNeuert, Josef
dc.contributor.authorBrenninger, Hans-Jurgen Franz
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2015-09-02T01:01:08Z
dc.date.available2015-09-02T01:01:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.other50961
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31013
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumus
dc.description.abstractGalvenais promocijas darba pētījuma priekšmets ir darbinieku apmierinātība un tās ietekme uz uzņēmuma vērtību. Darba apstākļu un nosacījumu un to ietekmes uz darbinieku apmierinātību un uzņēmuma vērtību pētīšana ir galvenā tēma. Promocijas darbā salīdzinājums balstās uz dažādiem līdervadības stiliem, darbavietas vidi un apstākļiem. Pētījums “Great Place to Work (Lieliska vieta, kur strādāt)® 2007 un 2009” un vislabākie uzņēmumi, kas uzvarēja konkursā, tiks izmantoti par pamatu tālākām pētnieciskām darbībām. Promocijas darbā tiks salīdzināti uzvarējušo uzņēmumu finanšu rezultāti un darbinieku apmierinātība tajos. Galvenais pētījuma jautājums uzsver saistību starp darbinieku apmierinātību (ieskaitot līdervadības stilu) un uzņēmuma vērtību. Galvenais promocijas darba uzdevums būs pierādīt, ka pastāv saistība starp darbinieku apmierinātību un uzņēmuma vērtību. Šis pētījums balstās uz teorētisko literatūras pētījumu par darbavietas vidi, līdervadības stilu, vadības metodēm, darbinieku apmierinātību un uzņēmuma vērtību. Pamatojoties uz fundamentālajiem pētījumiem, kas ietver arī ASV datu sekundāro analīzi, kurā Great Place to Work® (GPTW) rezultāti tika salīdzināti ar finanšu rezultātiem. Primāro datu analīzē, ko veica Vācijā, šajā pētījumā novērtēta saistība starp darbinieku apmierinātību un uzņēmuma vērtību un atspoguļoti empīriskā pētījuma rezultāti. Pamatojoties uz darbinieku aptauju un kultūras auditu, uzņēmumi, kas piedalās konkursā, tika ranžēti no 1 līdz 100. Promocijas darba pētījumā autors salīdzinās finanšu rezultātus 30 nejauši izvēlētiem uzņēmumiem, kuri piedalījās Great Place to Work® konkursā 2007. un 2009. gadā, ar 30 nejauši izvēlētiem uzņēmumiem, kas nepiedalījās konkursā. Pie tam, gadījuma izpētē tika analizēta saistība starp pašu kapitāla vērtību un Great Place to Work® rezultātiem 11 nejauši izvēlētiem uzņēmumiem no Great Place to Work® institūta saraksta. Lai konsolidētu un nostiprinātu pētījuma rezultātus, tika izmantotas papildus statistiskās pētījumu metodes. Galvenie šī pētījuma rezultāti ir, ka pastāv pierādījumi par saistību starp darbinieku apmierinātību un uzņēmuma vērtību. Atslēgvārdi: Darbinieku apmierinātība, uzņēmuma vērtība, sekundārā un primārā empīriskā analīze-
dc.description.abstractThe main subject of this dissertation is employee satisfaction and its impact on company value. The investigation of working circumstances and conditions and their influence on employee satisfaction and company value is the main theme. In the dissertation, a comparison is based on different leadership styles, workplace environment and circumstances. The study “Great Place to Work® 2007 and 2009” and the best companies who won the contest will be the basis of further research activities. For the dissertation, a comparison between the financial results and the employee satisfaction of the winning companies will take place. The preeminent research question focuses on the relationship between employee satisfaction (including leadership style) and company value. The main task of the dissertation will be to prove that there is a relation between employee satisfaction and company value. This dissertation is based on a deep theoretical research through literature regarding workplace environment, leadership style, management methods, employee satisfaction and company value. Based on this fundamental research which also includes a secondary data analysis from the USA, in which the results of Great place to Work® (GPTW) were compared with financial results. In a primary data analysis conducted in Germany this dissertation evaluates the relation between employee satisfaction and company value and shows the empirical findings. Based on an employee survey and a culture audit, attending companies where ranked from 1 to 100. In this research the author will compare the financial results from 30 randomly selected companies which attended the Great Place to Work® Contest 2007 and 2009 with 30 randomly selected companies which didn`t attend the contest. Additionally, in a research case study, the relation between equity value and Great Place to Work® Scores of 11 companies randomly selected from the Great Place to Work® Institute were analyzed. To consolidate and strengthen the results of the research some additional statistical research methods were used. The main results of this research are that there is evidence about the relation between employee satisfaction and company value. Key words: Employee satisfaction, company value, secondary and primary empirical analysis
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne [angļu val.]
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
dc.titleDarbinieku apmierinātība un tās ietekme uz uzņēmuma vērtību
dc.title.alternativeEMPLOYEE SATISFACTION AND ITS IMPACT ON COMPANY VALUE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record