Show simple item record

dc.contributor.advisorNiedrītis, Jānis Ēriks
dc.contributor.authorBārzdiņš, Juris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2015-12-17T02:01:43Z
dc.date.available2015-12-17T02:01:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.other51427
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31327
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumus
dc.description.abstractPēdējās desmitgadēs Latvijas slimnīcas tāpat kā veselības aprūpe kopumā pārdzīvo būtiskas pārmaiņas. Attīstoties tehnoloģijām un mainoties demogrāfiskajai situācijai, slimnīcu skaits un gultu skaits tajās samazinās, savukārt prasības ārstēšanas kvalitātei, intensitātei un izmaksu efektivitātei pieaug. Tas rada nepieciešamību būtiski mainīt slimnīcu līdzšinējo vadīšanas sistēmu, pārejot uz procesu un klientu orientētu vadības un darba organizācijas sistēmu. Promocijas darba mērķis ir izpētīt slimnīcas kā sarežģītas, atvērtas, mainīgā vidē darbojošās sistēmas attīstības priekšnoteikumus un izstrādāt metodoloģiju slimnīcas pārejai uz procesu orientētu vadīšanas sistēmu. Promocijas darba struktūra ir pakārtota promocijas darba uzdevumu risināšanai. Promocijas darbs sastāv no četrām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Promocijas darba pamatteksts ir izklāstīts uz 167 lappusēm, labākai darba izpratnei ir izveidotas 26 tabulas un 39 attēli, kā arī darbam ir pievienoti 5 pielikumi. Literatūras sarakstā ir iekļautas 222 literatūras vienības.
dc.description.abstractIn recent decades, the Latvian hospitals, like the health-care system on the whole, are experiencing substantial changes. With the evolvement of technologies and changes in the demographic situation the numbers of hospitals and hospital beds decrease while the demand for quality, intensity and cost efficiency of medical treatment is increasing. This creates a need to introduce customer- and process-oriented management approaches proved to be effective in other industries also in hospital management. The aim of the Doctoral thesis is to explore the preconditions for sustainability of the hospital by analysing it as a complex and open system operating in a changing environment, for developing methodology for transition of the hospital to a process-oriented management system. The structure of the Doctoral thesis follows the aim of research. It consists of four chapters, conclusions and proposals on 167 pages. For better understanding of the work 26 tables and 39 figures have been created. The list of references includes 222 literature units.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
dc.titleUz procesu orientētas vadīšanas ieviešanas iespējas slimnīcā
dc.title.alternativePossibilities of Implementation of Process-oriented Management in the Hospital
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record