Show simple item record

dc.contributor.advisorBaumane-Vītoliņa, Ilona
dc.contributor.authorSensen, Barbara Teresa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2015-12-17T02:01:43Z
dc.date.available2015-12-17T02:01:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.other51428
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31328
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumus
dc.description.abstractPēdējos desmit gadus autore ir pētījusi viesnīcu nozari, vienmēr pievēršoties nemēramajiem ‘soft’ faktoriem. Pēc bakalaura darba un divu maģistra darbu aizstāvēšanas, autore vēl aizvien nevarēja atrast racionālu izskaidrojumu, kāpēc viņa un daudzi citi bija izvēlējušies karjeru viesnīcu un nevis kādā citā, ienesīgākā nozarē. Šis jautājums arī kļuva par pamatu šīs disertācijas galvenajai tēmai par darbinieku motivāciju viesnīcu nozarē. Tā kā ne atalgojums, ne darba stundu skaits Vācijas viesnīcu nozarē nav pievilcīgi, autore pievērsās nemonetārajam atalgojumam, kas varētu izskaidrot darbinieku motivāciju šajā nozarē. Pētot pašreizējās strādājošo paaudzes motivāciju, kļuva skaidrs, ka arvien lielāku nozīmi gūst savstarpējās attiecības un darbinieka individualitātes atzīšana. Šī ir tendence bija novērojama arī, analizējot pētījumus par motivāciju pēdējo desmitgažu laikā. Šo pašu tendenci parādīja vēl viena pētījumu joma – pētījumi par vadību. Pašreizējie pētījumi pievēršas vadības teorijām, kuru centrā ir darbinieku personiskā situācija un attiecības starp vadītāju un izpildītāju. Iespējams šī sakarība var kalpot par atslēgu, lai saprastu darbinieku motivāciju viesnīcu nozarē. Lai labāk analizētu šīs sakarības, par pamatteoriju tika izvēlēta emocionālā inteliģence. Ienākot vadības zinātnes pētniecības jomā pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu laikā, kad notika paradigmas maiņa, emocionālā inteliģence zinātniskajā analīzē ir salīdzinoši jauns jēdziens un var atrast maz vispārināmu definīciju un pētījumu. Esošo zinātnisko pētījumu analīze parādīja, ka emocionālā inteliģence pievēršas indivīda paša emociju izpratnei un vadībai – un citu cilvēku emociju atzīšanai un ietekmei. Šī uzmanība ļoti lielā mērā saskaņojas ar pašreizējo situāciju attiecībā uz vadības pētījumiem, kur pārveidojošā vadība (transformational leadership) tiek apspriesta kā visefektīvākā mūsdienu vadības forma. Šī darba rezultāti liecina, ka emocionālā inteliģence ne tikai paaugstina vadības efektivitātes motivējošo ietekmi, bet nosaka vadības ietekmi uz darbinieku motivāciju. Ja apvieno vadību un emocionālo inteliģenci, var izskaidrot 21% darbinieku motivācijas dispersijas viesnīcu nozarē. Šis rezultāts tādēļ nenodrošina atbildi uz jautājumu par darbinieku motivāciju nozarē kopumā, bet ņemot vērā, ka abi jēdzieni var izskaidrot vienu piektdaļu no atkarīgā mainīgā dispersijas, šo divu jēdzienu nozīmīgums kļūst acīmredzams. Tātad, šis promocijas darbs ir devis ieguldījumu, daļēji atbildot uz jautājumu par darbinieku motivāciju viesnīcu nozarē – joprojām atstājot lielāko daļu fenomena neatbildētu kā iespēju turpmākai pētniecībai.
dc.description.abstractDuring the past decade, the author has been researching within the hotel industry, always focusing on rather soft, unmeasurable factors. After one bachelor thesis and two master theses, the author could still not find a rational explanation why she and many others chose a career in the hotel industry over others, better paying career options. This question led to the main topic of this dissertation, the motivation of employees in the hotel industry. Since neither monetary rewards nor work hours are appealing in the hotel industry in Germany, the author focused on non-monetary rewards which could explain the motivation of employees in this industry. When researching the motivation of the current working generation, it became clear that interpersonal relations and the acknowledgement of the individuality of the employee are constantly gaining importance. A trend which became also apparent when analysing the research on motivation during the last decades. Another string of research showed the same trend – the research on leadership. Current research is focusing on leadership theories aiming at the personal situation of the employee and the relationship between the leader and the follower. This relation might be the key to understand the motivation of employees in the hotel industry. In order to better analyse this relation, emotional intelligence has been chosen as underlying theory. Having entered the research body of management science during the paradigm shift in the 1980s, emotional intelligence is a relatively new concept to be scientifically analysed and few generalizable definitions and studies were to be found. The analysis of existing scientific research showed that emotional intelligence focuses on the understanding and management of own emotions as well as the recognition and influence of emotions of others. A focus which is impressively aligned with the current state of leadership research, where transformational leadership is discussed as the most effective form of modern leadership. The results of this thesis show that emotional intelligence does not only enhance the motivating effect of leadership effectiveness, but moderates the impact leadership has on employee motivation. If leadership and emotional intelligence are combined, 21% of the variance of employee motivation in the hotel industry can be explained. This result therefore does not answer the question about the motivation of employees in the industry as a whole, but considering that two concepts can explain one fifth of the variance of a dependent variable, the significance for those two concepts becomes obvious. This way, the thesis at hand has contributed one part of the answer concerning employee motivation in the hotel industry – still leaving the bigger part of the phenomenon unanswered as further research opportunity.
dc.language.isoN/A
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne [angļu val.]
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectVadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
dc.titleMotivācija Vācijas viesnīcu nozarē ar emocionāli intelektuālas vadības palīdzību
dc.title.alternativeMOTIVATION IN THE GERMAN HOTEL INDUSTRY THROUGH EMOTIONALLY INTELLIGENT LEADERSHIP
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record