• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzīvnieku metaforas lietišķos rakstos žurnālā "Forbes"

Thumbnail
View/Open
306-51812-Rudzite_Evija_er11064.pdf (691.3Kb)
Author
Rudzīte, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Tā kā dzīvniekiem un cilvēkiem ir daudz kopīgu iezīmju raksturā un instinktos, ir interesanti izpētīt dzīvnieku lietojumu biznesa nozarē, lai atklātu kā dzīvnieki var tikt lietoti pārnestā nozīmē, lai paskaidrotu, cilvēkus, uzņēmumus vai tirgu kopumā Šajā bakalaura darbā tiek aplūkots dzīvnieku lietojums Forbes biznesa publikācijās. Izmantojot kognitivās jeb konceptuālās metaforas teoriju, dzīvnieki kā – lācis, kaķis, suns, pērtiķis un cūka tika izpētīti, izmantojot Metaforu identifikacijas procedūru (MIP). Pētījuma mērķis ir atklāt kādi dzīvnieki tiek izmantoti visbiežāk laikraksta Forbes publikacijās, lai paskaidrotu cilvēkus, uzņēmumus un tirgu kopumā. Lai veiktu pētījumu tika atlasītas 50 Forbes publikācijas, kuras publicētas laika posmā no 2015. gada, 14. marta līdz 2015. gada, 12. aprīlim, un analizētas, salīdzinot dzīvnieka tiešo nozīmi ar kontekstā pielietoto. Dzīvnieki, kuru tiešā nozīme kontrastēja ar kontekstā esošo, tika uzskatīti par metaforiskiem. Praktiskais darbs atklāja, ka visbiežāk lietotie dzīvnieki, kas paskaidro cilvēkus, uzņēmumus un tirgu kopumā bija suņi un lāči.
 
As humans have a lot of common with animals in terms of behavior, it was interesting to research the use of animal names used metaphorically to present the business in particular in business newspaper articles. This bachelor paper looks at the use of animal metaphors in business articles by examining Forbes business articles. Using the theory of cognitive metaphor, animal names - bear, cat, dog, monkey and pig were analyzed according to Metaphor Identification Procedure (MIP). The research aims to show what animals were most often used to represent humans, market or institutions in the period between March 14, 2015 and April 12, 2015. For the purpose of the research – 50 Forbes business articles were selected and analyzed using the Metaphor identification procedure (MIP), that is, sentences containing the chosen animal names were observed by comparing the animal names used in contextual and basic meaning. The analysis revealed that the animal names such as ‘dog’ and ‘bear’ were used most often to represent humans, market and institutions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31461
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV