Salikteņi rakstos par jauniem uzņēmumiem
Author
Rudzīte, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šī Bakalaura darba mērķis ir izpētīt salikteņus, to ortogrāfiju un klasifikācijas atkarībā no dažādiem aspektiem rakstos par jaunajiem uzņēmumiem. Pētījumā izmantotās metodes ir teorētiskā un empīriskā. Teorētiskā: teorijas izpēte un kontrastīva analīze par vārddarināšanu un salikteņiem; un empīriskā: kvalitatīva un kvantitatīva analīze par salikteņiem amerikāņu un britu rakstos par jaunajiem uzņēmumiem. Salikteņi tiek plaši izmantoti rakstos par jaunajiem uzņēmumiem. Visvairāk tiek izmanoti salikteņi, kas ir rakstāmi kā viens un divi atsevišķi vārdi. Kā arī lielākā daļa salikteņu ir endocentriskie salikteņi. Lietvārda salikteņi bija visbiežāk izmantotie. Rakstos ir sastopami arī jaunvārdi, kas tika izveidoti jauno uzņēmumu nosaukumiem. The purpose of this term paper is to research compound words, their orthography, types and classification according to the part of the speech in the articles on startups. The methods of the present research are theoretical and empirical. Theoretical: a study and contrastive analysis of the theories related to word formation and compounds; and empirical: qualitative and quantitative analysis of the application of compounds in the British and American articles on startups. Compound words are widely used in the articles on startups. Mostly are used compounds that are written as one and two separate words. As well as, endocentric compounds are applied more in the articles than exocentric compounds. Noun compounds are the compounds that are mostly utilized in the articles. In the articles are found newly coined compounds that present companies’ names.