• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leksiski stilistisko izteiksmes līdzekļu lietojums lietišķajos emuāros uzņēmējiem

Thumbnail
View/Open
306-51826-Eglite_Sabine_se09033.pdf (479.4Kb)
Author
Eglīte, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Ar komercdarbību saistīto emuāru autori cenšas savus emuārus padarīt cik vien iespējams pievilcīgus lasītājiem. Šī bakalaura darba pamatā ir leksiski stilistisko izteiksmes līdzekļu lietojuma pētījums lietišķajos emuāros uzņēmējiem. Dažādu autoru 20 emuāru ierakstu, kas atrasti internetā, kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze norāda, ka visbiežāk lietotie leksiski stilistiskie izteiksmes līdzekļi ir metaforas, epiteti, perifrāzes un hiperbolas. Turklāt autori izvairās no ironijas lietošanas. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, var secināt, ka leksiski stilistiskie izteiksmes līdzekļi tiek plaši lietoti lietišķajos emuāros un padara emuāru rakstus daudz pievilcīgākus lasītājiem. Atslēgas vārdi: lietišķie emuāri, leksiski stilistiskie izteiksmes līdzekļi, tēlainā valoda, metafora, epitets.
 
Business blogs allow bloggers to strive to make them as appealing for the readers as possible. The present paper was written with the aim to study the use of lexical stylistic devices in business blogs for entrepreneurs. The quantitative and qualitative analyses of 20 blog entries, found on the Internet and written by different authors, indicated that the most frequently used stylistic devices are metaphors, epithets, periphrasis and hyperbole. Moreover, irony in the business blogs is usually avoided. Based on the research findings it was possible to conclude that lexical stylistic devices are widely used in the business blogs and make the blog articles more attractive for the readers. Key words: business blogs, lexical stylistic devices, figurative language, metaphor, epithet.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/31468
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV