Jaunvārdu lietojums apģērbu reklāmās
Author
Enne, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā veikts pētījums par jaunvārdu lietojumu apģērbu reklāmās. Tā mērķis ir izpētīt un analizēt jaunvārdus attiecībā uz vārdu darināšanas modeļiem un lietojuma nolūku. Pirmkārt, darbs iepazīstina ar teoriju par jaunvārdiem, vārdu darināšanas modeļiem, kā arī reklāmas diskursu. Empīriskajā pētījumā darba autore izmanto diskursa analīzi. To veicot, noskaidrojās, ka visbiežāk lietotie vārdu darināšanas modeļi analizētajās apģērbu reklāmās ir teleskopēšana, akronīmi un strupvārdi. Analizētie jaunvārdi piesaista uzmanību un ir atmiņā paliekoši. Lai noskaidrotu, cik pievilcīgi jaunatnei šķiet jaunvārdi, tika veikta aptauja, izmantojot anketēšanu. Lielākā daļa respondentu atzina, ka lietotie jaunvārdi apģērbu reklāmās ir pamanāmi. The paper provides an analytical analysis of the Use of neologisms in clothing advertisements with the aim to investigate and analyze neologisms in clothing advertisements regarding their word formation patterns and the purpose of use. Firstly, it introduces the theory on neologisms, word formation patterns as well as the advertising discourse. In the empirical research, the author uses discourse analysis. The study showed that blending, acronyms and clipping were most frequently used word formation patterns to create words in the analysed advertisements. The analysed neologisms attract attention and create a memorable effect. To investigate how attractive neologisms seem to youth, a questionnaire-based survey was conducted. The majority of the respondents admitted that neologisms used in clothing advertisements were eye-catching.