Konceptuālo metaforu lietojums kosmētikas produktu reklāmās
Автор
Kļimova, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī bakalaura darba mērķis bija noskaidrot konceptuālo metaforu koncepciju un funkcijas, izpētīt reklāmas būtību un analizēt populārākās konceptuālās metaforas izvēlētajās kosmētikas produktu reklāmās. Diskursa analīze tika izmantota kā pētījuma metode. Pētījums parādīja, ka galvenās konceptuālo metaforu funkcijas izvēlētajās reklāmās ir pievienot dramatisku efektu, attēlot vairākas nozīmes pieredzē un izcelt un saskaņot noteiktus mūsu pieredzes aspektus. Atlasītajās reklāmās tika atrasti sekojoši konceptuālo metaforu avota domēni: KARŠ/CĪŅA, VESELĪBA/MEDICĪNA, KUSTĪBA, LAIKA APSTĀKĻI, DABA un SEKSUĀLĀ PIEVILCĪBA. KARA/CĪŅAS koncepcija izrādījās visplašāk izmantota dotajā analizēto reklāmu kopā. The purpose of this bachelor thesis was to clarify the concept and the functions of conceptual metaphors, to explore the nature of advertising and to analyze the most popular types of conceptual metaphors in the selected cosmetic product advertisements. Discourse analysis was used as a research method for the analysis. The research revealed that the main functions of conceptual metaphors in selected advertisements are to add dramatic effect, to capture multiple meanings in experience and to highlight and make coherent certain aspects of our experience. The source domains of the conceptual metaphors found in the selected advertisements were: WAR/FIGHT, HEALTH/MEDICINE, MOVEMENT, WEATHER, NATURE, FOOD/DRINK and SEXUAL APPEAL. WAR/FIGHT concept turned out to be the most widely applied one in the analyzed advertisements.