Konvecionālie stilistikas izteiksmes līdzekļi laikrakstā ‘The Economist’ ievadrakstos
Author
Feigina, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bicjutko, Tatjana
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šis bakalaura darbs ir pētījums, kas ir veltīts konvencionālo stilistisko izteiksmju līdzekļu lietojumam lietišķos rakstos. Šā pētījuma mērķis ir izpētīt konvencionālo stilistisko izteiksmju līdzekļu lietojumu15 lietišķo redakcijas rakstos, atlasītus no laikraksta ‘Ekonomists’ no 2011 līdz 2016 gadam. Konvencionālo stilistisko izteiksmju veidu analīzei tiek pielietota kvalitatīva un kvantitatīva analīze, kuras mērķi ir fiksēt konvencionālas valodas procentuālo attiecību lietišķo rakstu krājumā no žurnālā ‘Ekonomists’, un analizēt iegūtos rezultātus. Secinājumi liecina, ka konvencionālas valodas daļa lietišķo rakstu krājumā no žurnāla ‘Ekonomists’ ir 24.71% no visiem rakstiem, 31.37% no visiem stilistiskiem izteiksmju līdzekļiem, un 1.54% no visa vārdu krājuma, kas ir samērā zema. Tadejādi, konvencionāla valoda aizņem nelielu daļu no lietišķa rakstu krājuma. This Bachelor Thesis looks into trite stylistic means used in modern business articles. The aim of this research is to investigate the use of trite stylistic means in the corpus of 15 editorials of The Economist between 2011 to 2016. The analysis of trite stylistic means is performed by a case study, qualitative and quantitative analysis, with the aim to estimate the share of trite language in the selected corpus of business editorials. The conclusions reveal that the share of trite language in business editorials of The Economist is 24.71% per all articles, 31.37% per all stylistic devices, and 1.54% per all words in the corpus, which is rather low. Thus, trite language takes a small part of all words of the corpus of business editorials.