Regnāra Vaivara režija dramatiskā un postdramatiskā teātra kontekstā
Author
Škenderska, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Silvija
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs “Regnāra Vaivara režija dramatiskā un postdramatiskā teātra kontekstā” veltīts Regnāra Vaivara iestudējumu analīzei. Regnārs Vaivars Latvijas teātrī sāk strādāt 20. gadsimta 90. gadu otrajā pusē, kļūstot par vienu no spilgtākajiem savas paaudzes režisoriem. Darbā apskatīta Regnāra Vaivara radošā darbība un personība, pievēršot uzmanību režisora profesionālajai attīstībai un iestudējumu dažādībai. Režisors 20 gadu laikā iestudējis nedaudz vairāk nekā 30 izrādes, strādājot gan dramatiskā, gan postdramatiskā teātra tehnoloģijā. Dramatiskā teātra izrādes skatītas Antonēna Arto Nežēlības teātra teorijas un psihoanalīzes kontekstā, pievēršot uzmanību Regnāra Vaivara sadarbībai ar aktieriem. Postdramatiskā teātra izrādēs analizētas dažādu izrādes līmeņu (telpa, laiks, teksts, muzikālā partitūra u.c.) veidotās struktūras un to mijiedarbe. Master Thesis „Direction of Regnars Vaivars in Dramatic and Postdramatic Context” has been devoted to the analysis of staging by Regnārs Vaivars. Regnārs Vaivars began working at the Theatre of Latvia (Latvijas teātris) in the second half of 90s of the 20th Century and became one of the brightest directors of his generation. The purpose of these Master Thesis was to gain insight into Regnārs Vaivars’ personality and creative work, focussing on the stage director`s professional growth and variety of his productions. Over the 20 years director has directed a little more than 30 plays working on dramatic and postdramatic theatre techniques. Theatrical dramas have been seen by him in the context of psychoanalysis and the theory of Theatre of Cruelty introduced by Atonin Artaud highlighting the interaction between Regnārs Vaivars and the actors. In the post dramatic plays the created structures on different levels of plays (space, time, text, musical full scores, etc.) and their interaction have been analysed.