dc.contributor.advisor | Kalnbērziņa, Vita | |
dc.contributor.author | Kuhto, Diāna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2016-07-02T01:10:20Z | |
dc.date.available | 2016-07-02T01:10:20Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.other | 54456 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32575 | |
dc.description.abstract | Darbā tika pētītas vārdu krājuma testēšanas paņēmienu priekšrocības un trūkumi un visefektīvākais un drošākais paņēmiens vārdu krājuma pārbaudei mācību apstākļos. Pētījuma rezultāti spēj veicināt izvēli par labu konkrētam testēšanas paņēmienam, saskaņā ar novērtēšanas veidu un mērķi, tēmu, mērķauditoriju un vidi. Darba teorētiskā daļa ir balstīta uz Arthur Hughes (2003), Scott Thornbury (2002), John Read (2000) un Penny Ur (1999) teorijas. Gadījuma metodes ietvaros tika vadīta mācību nodarbība, pēc kuras studentu zināšanas tika novērtētas ar autores izstrādāto testa palīdzību. Kvantitatīva analīze tika pielietota testa rezultātu noteikšanā un uzticamības mērīšanā, turklāt kvalitatīva analīze palīdzēja atklāt dažādu vārdu krājuma testēšanas paņēmienu priekšrocības un trūkumus pamatojoties uz testa un aptaujas rezultātiem. Balstoties uz datu analīzes rezultātiem, saskaņošanas uzdevums tika izvēlēts kā uzticamākais un efektīvākais testēšanas paņēmiens. Ar drošības koeficientu Alpha 0.809 un grūtības koefiecientu 0.781 tas parādīja visaugstākos rezultātus salīdzinot ar citām testēšanas metodēm. Neskatoties uz to, citi testēšanas paņēmieni var būt noderīgi, ņemot vērā vidi, mērķauditoriju un novērtējuma tipu. | |
dc.description.abstract | The present paper reveals the advantages and drawbacks of major vocabulary testing techniques and states the most effective and reliable one for classroom vocabulary testing. The results are to assist language teachers in selecting the most appropriate testing technique according to the purpose and type of assessment, topic, target audience and environment. The theoretical chapters are focused on theories by Arthur Hughes (2003), Scott Thornbury (2002), John Read (2000) and Penny Ur (1999). On the basis of the case study, a microteaching session was conducted followed by the assessment of the students’ knowledge with the help of self-developed test. The quantitative approach assisted in determining test scores and measuring test reliability, whilst the qualitative approach assisted in disclosure of advantages and drawbacks of various vocabulary testing techniques based on tests’ results and questionnaire’s answers. According to data analysis, matching was chosen as the most reliable and effective testing technique. With Alpha 0.809 (reliability coefficient) and the Mean Point of 0.781 (level of difficulty) it has shown the highest results among other testing techniques. Nevertheless, other testing techniques may be of use depending on the target audience, type of assessment and environment. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Valodniecība | |
dc.subject | vocabulary | |
dc.subject | testing techniques | |
dc.subject | matching | |
dc.subject | advantages and drawbacks | |
dc.subject | vocabulary assessment | |
dc.title | Vārdu krājumu novērtējums ar dažādu testēšanu paņēmienu izmantošanu | |
dc.title.alternative | Vocabulary Assessment Using Various Testing Techniques | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |