Modes diskursa realizācija Latvijas publicistikā dažādos laikposmos.
Author
Merefjanska, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs ir veltīts modes diskursa realizācija Latvijas publicistikā dažādos laikposmos.Autora uzmanības centrā atrodas leksikas-semantiskais aspekts kas sastāda modes diskursa pragmatisku daļu. Pētījuma mērķis ir raksturot pragmatisku un semantisku modes diskursa daļu. Analīzes materiāli iegūti no izteikuma korpusa no žurnāliem “Для Вас”(1938-1940) un “Лилит”(2013). Darbs ir ieteicams filologiem, lingvistiem, žurnālistiem, kā arī ikvienam kas interesējas ar modes diskursu. The given research devoted to the realization of the discourse of fashion in the Latvian social journalism of various periods. The author focuses on the lexical and semantical aspect of pragmatical part of discourse of fashion. The research purpose is to characterize pragmatical and semantical part of discourse of fashion. As material for the analysis were taken texts of magazines “Для Вас” (1938-1940) and “Лилит” (2013). The work is recommended to philologists, linguists, journalists and to researchers of discourse of fashion.