Show simple item record

dc.contributor.advisorBalode, Ineta
dc.contributor.authorŅehoroškova, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:09:56Z
dc.date.available2016-07-04T01:09:56Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53219
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33543
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir sociālās daudzvalodības attīstība Eiropā, kas rādīta ar Luxemburgas piemēru, balstoties daudzvalodības teorijas un daudzvalodības sociolingvistiskajos aspektos (piem., Klaudijas Marijas Rīlas darbā). Bakalaura darbā tiek aplūkotas daudzvalodības formas un īpaša uzmanība tiek pievērsta soziālas daudzvalodības formām un daudzvalodības piemēriem Eiropas Savienībā. Balstoties Luksemburgas piemērā, kur sociālo daudzvalodību veido trīs valodas, analīzes dati tiek apkopoti sociālās daudzvalodības modelī. Analīzē papildus tiek aplūkota arī situācija Belģijā – Europas Savienības valstī, kur jau ilgāku laiku ir vērojami konflikti starp franču und holandiešu valodu pārstāvošām sabiedrības daļām. Pētījuma rezultāti rada, ka sociālās daudzvalodības formas attīstās visā Eiropas Savienība un ka svešvalodu zināšanas mūsdienās ir viens no galvenajiem sociālās vienotības nosacījumiem Eiropā. Vairāku svešvalodu zināšanas tiek atbalstītas arī Eiropas Parlamentā, kurā mērķis ir panākt, lai eiropieši zinātu vienu vai vairākas svešvalodas augstākajā līmenī. Luksemburgu var uzskatīt par šobrīd vislabāko piemēru valodu mijiedarbībai valsts iedzīvotāju vidū. Analizējot Belģijas situāciju, var secināt, ka izvairīties no valodas konfliktiem ir saistāma ar nosacījumu, ka abos reģionos tiek mācītas cita reģiona valoda un vēl viena svešvaloda. Valodas apguve skolā var ietekmēt und attīstīt individuālo daudzvalodību, taču valodas tolerance, iespējams, būtu risināma arī politiskā ceļā. Noslēgumā tiek secināts, ka sociālā daudzvalodība ir nākotnē vēlama arī citās valstīs, piemēram Latvijā, un ka svešvalodu zināšanām mūsdienās ir butiska nozīme.
dc.description.abstractThe topic of this bachelor thesis is the development of social Multilingualism in Europe. This will be demonstrated through the example of Luxembourg based on the theory of Multilingualism and the sociolinguistic aspects from Claudia Maria Riehl. Presented in this thesis are types of Multilingualism, especially social Multilingualism and examples of Multilingualism in the European Union. The case in Luxembourg, where three languages have established the model of social Multilingualism, will be referenced to later in analysis. The situation in Belgium will also be used for the analysis due to its membership in the European Union and the frequent language conflicts between the French and the Dutch social parts. The results of the research show that different types of social Multilingualism have developed in all European Union countries and that the knowledge of foreign languages nowadays is one of the most important aspects of social unity in Europe. This aspect is connected with the aim of the European Parliament, where each European must know one or more foreign language at advanced level. In the case of Luxembourg, it is possible to see the successful language interaction between inhabitants, which allows the model of social Multilingualism to flourish. In the analysis of Belgium, it has been proven that it is possible to avoid the language conflicts in the future if both parts of Belgium learn more than just their own languages. With help from these language lessons, individual multilingualism will develop; therefore, it is important to encourage a tolerance towards two languages, particularly though the use of politics. Finally, it can be concluded, that social Multilingualism will further develop in other countries, for example Latvia, and that the knowledge of foreign languages is very important.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectdaudzvalodība
dc.subjectsociālā daudzvalodība
dc.subjectsvešvalodas
dc.subjectLuksemburgs
dc.subjectBelģija
dc.titleSociālās daudzvalodības attīstība Eiropā. Luksemburgas piemērs
dc.title.alternativeThe Development of Social Multilingualism in Europe Demonstrated through the Example of Luxembourg
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record