Show simple item record

dc.contributor.advisorSokolova, Irina
dc.contributor.authorSiksna, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:04Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:04Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53623
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33568
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Idiomu lietojums lietišķajās ziņās”. Diplomdarba mērķis ir apskatīt atšķirības idiomu lietojumā britu un amerikāņu lietišķajās ziņās, laikrakstos, kuri publicēti tiešsaistē. Autores pētijums tiek veikts no diahroniskās perspektīvas. Bakalaura darbā izmantotās izpētes metodes ir literatūras pārskats un diskursa analīze, kā arī idiomu kvalitatīvā un biežuma analīzes lietišķajās ziņās, kas publicētas britu un amerikāņu interneta avīzēs. Pētijuma rezultāti liecina, ka amerikāņu lietišķo ziņu rakstos idiomas tiek lietotas vairāk nekā britu publikācijās, taču tieši tīrās idiomas procentuāli vairāk tiek izmantotas britu tiešsaistes lietišķo ziņu rakstos. Tendences idiomu lietojuma biežumā biznesa ziņu rakstos iezīmē pretējus virzienus britu un amerikāņu laikrakstos, t.i., palielinoties idiomu lietojumam britu laikrakstos tas paralēli samazinās amerikāņu ziņās. Autores pētijums atklāj, ka daļa idiomu parādās abās, gan britu, gan amerikāņu ziņās, un ka, parasti, britu idiomas ir sastopamas britu kontekstos un amerikāņu idiomas — amerikāņu kontekstos. Attiecībā uz idiomu lietojumu lietišķo ziņu rakstos, autore secina, ka leksiska idiomu pārveidošana ir žurnālistu iecienīta prakse, kā arī tā ir kopīga iezīme lietišķajās ziņās.
dc.description.abstractThe theme of the present thesis under discussion is the 'Use of Idioms in Business News'. The goal of this research is to examine the differences in the use of idioms in British and American business news in online newspapers. The present research is conducted from the diachronic perspective. The methods of research applied in the Bachelor thesis are literature overview and discourse analysis, as well as qualitative and frequency analyses of the idioms in the business news in British and American online newspapers. The results indicate that American business news articles feature more idioms than British business news articles, however, the percentage of pure idioms in British business news articles is higher than in American ones. The tendencies of the frequency of idiom use move in the opposite directions in British and American business news articles, i.e. when the idiom use tend to increase in British business news, in American ones it decreases, and vice versa. The research has also revealed that part of the idioms occur both, in British and American news, while, typically British idioms occur in British contexts and American idioms in American contexts. Regarding the use of idioms in business news articles, it can be concluded that lexically transforming idioms is a popular practice of journalists and a common feature of business news.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectidiomas
dc.subjectdiskursa analīze
dc.subjectlietišķais diskurss
dc.subjectziņu žanrs
dc.titleIdiomu lietojums lietišķajās ziņās
dc.title.alternativeUse of Idioms in Business News
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record